120 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. 2,79 mln zł z reklam
Morning-show „Dzień dobry Polsko” śledziło średnio 124 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji magazynu zajęła drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem. Wpływy z reklam wyniosły 2,79 mln zł.
Pierwszy sezon porannego magazynu „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany był na żywo w okresie od 27 lutego do 14 czerwca br. w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00, a 8.00. Średnia widownia audycji wyniosła 124 tys. osób. Przełożyło się to na 5,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca br., który miał przed telewizorami 183 tys. oglądających.
TVP1 w czasie emisji „Dzień dobry Polsko” zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym paśmie był Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przełożyło się na 14,73 proc. udziału. Trzeci był TVN (4,81 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i „Kuchenne rewolucje), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (3,29 proc.; gł. powtórki „Rodzinki.pl” i „M jak miłość”).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka wypadła najsłabiej wśród analizowanych stacji. Pierwszy też był Polsat, a dalej uplasowały się: TVN i Dwójka.
Wpływy reklamowe wokół morning-show wyniosły 2,79 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska planuje kontynuować audycję, a nowe odcinki na antenie Jedynki pojawią się w jesiennej ramówce br. - Ten program na pewno wróci po wakacjach. Mamy plany, by po przerwie włożyć w niego więcej pieniędzy, lekko go zmienić. Jak jednak będzie, to zobaczymy - mówił nam Piotr Gursztyn, były już dyrektor programowy TVP.
W „Dzień dobry Polsko” przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15).
Jedynka wprowadziła do programu pięć par prowadzących, które składają się z zarówno z pracowników Telewizji Polskiej, jak i osób z zewnątrz. Wśród gospodarzy morning-show znajdują się takie osobowości, jak: Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Michał Cholewiński, Anna Popek, Rafał Patyra (wszyscy z TVP), Anna Matusiak-Rześniowiecka (prezenterka Polskie Radio RDC), Anna Lucińska (aktorka i modelka), Katarzyna Burzyńska-Sychowicz (wcześniej prezenterka m.in. MTV, TVN czy Polsat Cafe), Krystian Kukułka (aktor) i Tomasz Mandes (aktor).
Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,04 proc.
Dołącz do dyskusji: 120 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. 2,79 mln zł z reklam
Średnia widownia audycji wyniosła 124 tys. osób.
Trzeci był TVN - 117 tys (4,81 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i „Kuchenne rewolucje)
Niesamowite! Pokonali "Telezakupy"!
W tym kontekście decyzja o zmianach w formacie jest jak najbardziej racjonalna. Sugerowałbym też zmianę nazwy, bo obecna nadmiernie kojarzy się z programami konkurencji i jakimś show muzycznym. Nie ma własnej rozpoznawalnej treści.