36 mld USD na reklamę w telewizji w 2020 r., wzrost o 38 proc.
W 2020 roku globalne nakłady na telewizyjną reklamę sięgną 236 miliardów dolarów - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.
W 2020 roku wydatki na reklamę w telewizji na świecie mają być o 38 proc. (64 mld USD) większe niż w roku 2013 oraz o 54 proc. (82 mld USD) większe niż w roku 2010.
W bieżącym roku omawiany rynek ma urosnąć o 4 proc., w porównaniu do wzrostu o 2,2 proc. odnotowanego w roku ubiegłym.
W latach 2010-2020 nakłady na reklamę telewizyjną w Ameryce Łacińskiej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce mają się podwoić. Wykluczając Japonię, ponad dwukrotnie mają one wzrosnąć także w regionie Azji i Pacyfiku. Jednak dla Europy przewidywany jest tylko 26-proc. wzrost. Na naszym kontynencie zarówno w 2012, jak i 2013 roku, zaobserwowano spadek wydatków na reklamę w telewizji. Odbicie spodziewane jest w roku bieżącym (+2,7 proc.).
Do globalnego wzrostu w latach 2013-2020 najbardziej mają przyczynić się USA, a następnie Chiny, Brazylia i Japonia. USA mają także utrzymać pozycję największego na świecie rynku telewizyjnej reklamy. Na drugim miejscu obecnie są chiny, które w zeszłym roku wyprzedziły Japonię.
Dołącz do dyskusji: 36 mld USD na reklamę w telewizji w 2020 r., wzrost o 38 proc.