93 proc. tureckich internautów odwiedza strony Google
We wrześniu bieżącego roku z internetu korzystało 19,75 milionamieszkańców Turcji w wieku co najmniej 15 lat.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że najpopularniejsząwłasnością internetową, z liczbą 18,36 miliona unikalnychodwiedzających (93,0 proc. ogółu), były wówczas strony należące doGoogle.
Na kolejnych miejscach znalazły się strony: Microsoftu (17,6mln, zasięg: 89,1 proc.), Facebook.com (16,05 mln, 81,3 proc.),Dogan Online (11,15 mln, 56,5 proc.), Milliyet Group (8,79 mln,44,5 proc.), Mynet A.S. (8,32 mln, 42,1 proc.), Blogcu.com (8,24mln, 41,7 proc.), Hurriyet Internet Group (7,47 mln, 37,8 proc.),Nokta Internet Teknolojileri (7,07 mln, 35,8 proc.), Yahoo! (6,45mln, 32,7 proc.), AOL LLC (5,89 mln, 29,8 proc.), eBay (5,89 mln,29,8 proc.), Wikimedia Foundation (5,54 mln, 28,0 proc.),Dailymotion.com (5,28 mln, 26,7 proc.) oraz Sahibinden.com (5,18mln, 26,2 proc.).
Dane comScore pokazują również, że coraz większą popularnośćzdobywają sobie w Turcji portale społecznościowe. O ile jeszczesześć miesięcy temu były one odpowiedzialne za 9 proc. czasuspędzanego przez tamtejszych użytkowników online, to we wrześniuwskaźnik ten wynosił już 15 proc.
Najpopularniejszym tego typu serwisem w kraju był w omawianymokresie Facebook.com, z liczbą 16,05 miliona unikalnychodwiedzających. Wyprzedził on kolejno: Windows Live Profile (7,78mln), Mynet Eksenim (3,23 mln), Netlog.com (1,83 mln),Kalpkalbe.com (1,8 mln), Windows Live People (1,57 mln), MySpace(938 tys.), Gecevip.com (866 tys.), Badoo.com (854 tys.) orazTwitter.com (804 tys.).
Dołącz do dyskusji: 93 proc. tureckich internautów odwiedza strony Google