Ad Pods - nowe rozwiązanie reklamowe na YouTube
Należący do Google serwis YouTube wprowadza rozwiązanie Ad Pods, dzięki któremu możliwe będzie emitowanie dwóch reklam z rzędu w trakcie filmu.
Reklamy Ad Pods będą mogły zostać pominięte przez użytkowników. Oficjalnie YouTube udostępni rozwiązanie 27 listopada.
Ad Pods początkowo będzie dostępne na komputerach, a później na smartfonach i tabletach. Testy nowego rozwiązania wykazały wzrost dotarcia do unikalnych użytkowników na poziomie od 8 do 11-procent. Pilotaż wykazał również wzrost częstotliwości wyświetlania reklam tym samym internautom bez wpływu na wartości w narzędziu Brand Lift na poziomie 5-10 procent.
Z wewnętrznych analiz YouTube'a wynika, że użytkowników drażni większa liczba krótkich przerw w filmach. Dlatego Ad Pods ma podnieść zatem efektywność reklamy wyświetlanej rzadziej, a dłużej.
Jak wskazują analizy serwisu, mniej użytkowników rezygnuje z oglądania całego materiału, kiedy jest podzielony małą liczbą dłuższych reklam. Rosną też wskaźniki ich wyświetlenia.
Dołącz do dyskusji: Ad Pods - nowe rozwiązanie reklamowe na YouTube