Aflofarm i Lidl więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble, Kino Świat i Orange Polska (TOP 10)
Aflofarm Farmacja Polska, który niezmiennie jest liderem wydatków reklamowych w tradycyjnych mediach, przez jedenaście miesięcy br. przeznaczył na to ponad jedną trzecią więcej niż rok temu. Nakłady reklamowe zwiększył też Lidl Polska, a ograniczyły je m.in. takie firmy, jak Procter&Gamble Polska, Kino Świat i Orange Polska.
Od stycznia do listopada br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach 27,6 mld zł, czyli 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczyła firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, której wydatki w omawianym okresie wyniosły 1,58 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 37 proc. Przedsiębiorstwo zdecydowało się właśnie na zmianę domu mediowego zajmującego się dla niego planowaniem i zakupem czasu reklamowego w telewizji - zamiast Mindshare będzie to robić Starcom Mediavest Group.
Drugim pod względem inwestycji reklamowych marketerem jest Orange Polska. Ten telekom na wsparcie swoich produktów i usług w pozainterentowych mediach przeznaczył w tym roku 545,7 mln zł , czyli mniej o 2,8 proc.Orange podpisał niedawno umowę, na mocy której został sponsorem tytularnym Open’er Festivalu.
Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Lidl Polska z wydatkami w wysokości 485,4 mln zł (17,6 proc. więcej niż rok wcześniej). Od września br. ten marketer prowadzi kampanię z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy, którzy w bożonarodzeniowej kampanii zachęcają do udziału w promocji z 2 mln egz. książki kucharskiej o rybach do wygrania.
Inwestycje reklamowe zwiększyła też w porównaniu z ub.r. spółka P4, operator sieci Play - w tym roku wydała o 8,5 proc. więcej niż rok temu, zostawiając w mediach 357,9 mln zł.
Z kolei dystrybutor filmowy Kino Świat oraz koncerny Procter & Gamble Polska i Ferrero Polska zredukowały nakłady reklamowe w skali roku. Kino Świat zmniejszył je o 18,4 proc. do 485,3 mln zł, Procter & Gamble - o 24 proc., do 346,4 mln zł, a Ferrero - o 3,1 proc., do 332,6 mln zł.
Do czołówki największych reklamodawców tradycyjnych mediów pierwszych jedenastu miesięcy tego roku trafiły takie firmy, jak Unilever Polska, Volkswagen Group Polska i Metro Group. Poza czołówkę wypadli zaś USP Zdrowie, Nestle Polska i L'Oreal Polska.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2014 |
I-XI 2015 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
1 154 432 398 zł |
1 581 777 957 zł |
37 |
ORANGE POLSKA |
561 405 072 zł |
545 729 716 zł |
-2,8 |
LIDL POLSKA |
412 829 806 zł |
485 437 146 zł |
17,6 |
KINO ŚWIAT |
595 071 485 zł |
485 339 753 zł |
-18,4 |
UNILEVER POLSKA |
b.d. |
391 168 407 zł |
b.d. |
P4 |
329 841 898 zł |
357 855 101 zł |
8,5 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
b.d. |
356 596 236 zł |
b.d. |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
455 674 009 zł |
346 378 208 zł |
-24 |
METRO GROUP |
b.d. |
341 309 264 zł |
b.d. |
FERRERO POLSKA |
343 350 748 zł |
332 643 847 zł |
-3,1 |
razem |
25 983 139 118 zł |
27 611 707 838 zł |
6,3 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Lidl więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble, Kino Świat i Orange Polska (TOP 10)