SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencje BTL ocenione

Badanie agencji BTL

TEQUILABTL GROUP uzyskała najwyższy wskaźnik zadowolenia ze współpracy wśród agencji z rynku BTL badanych przez Instytut Badania Opinii GfK Polonia. Szeroka oferta usług, umiejętność zastosowania efektywnych narzędzi i ciekawych pomysłów kreacyjnych, duże doświadczenie i profesjonalizm pracowników agencji - to cechy, które respondenci podkreślali w ocenie TEQUILABTL GROUP.

Instytut Badania Opinii GfK Polonia na zlecenie TEQUILABTL GROUP przeprowadził badanie, którego celem było: wskazanie kryteriów wyboru agencji organizującej akcje BTL, ocena agencji BTL, określenie wizerunku TEQUILABTL GROUP na tle firm konkurencyjnych. Badanie składało się z trzech etapów: warsztatu z pracownikami TEQUILABTL GROUP, 7 IDI z klientami TEQUILABTL GROUP, 140 wywiadów kwestionariuszowych z firmami z różnych branż, zarówno klientami TEQUILABTL GROUP, jak i klientami innych agencji BTL.

Ogólna ocena zadowolenia ze współpracy z TEQUILABTL GROUP jest znacznie wyższa niż od ocen jakie uzyskali najbliżsi konkurenci agencji. Poza tym wizerunkowo TEQUILABTL GROUP jest postrzegana odmiennie od jej dwóch najbliższych konkurentów - to przede wszystkim agencja mającą wielu klientów, co pozwala jej na utrzymanie dominującej pozycji na rynku. Z usług TEQUILABTL GROUP korzystają przede wszystkim nowoczesne, dynamiczne firmy, nie bojące się podejmować ryzyka. Klienci TEQUILABTL GROUP częściej niż inni badani, korzystają z programów lojalnościowych, degustacji i animacji sprzedaży oraz akcji trad'owych. Firmy współpracujące z tą agencją także chętniej niż pozostali respondenci sięgają po ulotkę oraz telewizję.

Na podstawie badania można ustalić kilka znaczących cech rynku BTL. Najistotniejszymi kryteriami wyboru agencji organizującej akcje BTL są: dotrzymanie przez agencję przyjętych terminów, jakość świadczonych usług, profesjonalizm, kompetencje i fachowość pracowników agencji, szybkość działania i rzetelność. Mniej istotne okazały się kryteria często wymieniane jako główne kryteria doboru agencji, czyli dobra kreacja i nowatorskie rozwiązania. Trzy czwarte firm uczestniczących w badaniu, przeprowadzając akcje wpierające sprzedaż, korzysta z usług agencji. Zdarzają się również sytuacje, gdy firmy przygotowują tego typu działania we własnym zakresie. Tylko jedna czwarta firm deklaruje, że akcje wspierające sprzedaż są prowadzone wyłącznie przy pomocy agencji.

Z badania wynika również, że prawie połowę badanych stanową firmy, które zazwyczaj współpracują z tymi samymi agencjami i tylko sporadycznie decydują się na skorzystanie z usług innej agencji. Niemal równie liczne są trzy grupy firm wybierające agencję do stałej współpracy, na stałe współpracujące z 2-3 agencjami i dokonujące wyboru agencji każdorazowo przy przeprowadzaniu kolejnych akcji BTL. Cztery piąte uczestników badania przekazuje agencjom założenia planowanej akcji w formie pisemnej (brief), kontaktuje się z agencją telefonicznie, a następnie organizowane jest spotkanie z przedstawicielami agencji. Jedynie jedna piąta respondentów przyznaje, że w ogóle nie spotyka się z pracownikami agencji przed przetargiem.

Aż jedna czwarta uczestników badania przyznała, że zdarzyło im się zrezygnować ze współpracy z agencją pomimo podpisanej umowy lub trwającej akcji promocyjnej. Najczęściej wymienianymi powodami zerwania współpracy były niedociągnięcia realizacyjne, zła obsługa i trudności w komunikacji/ brak porozumienia miedzy stronami.

Dołącz do dyskusji: Agencje BTL ocenione

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl