SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro rozwija dział marketingu, by we własnym zakresie zajmować się digitalem

Platforma e-commerce Allegro rozbudowuje swój dział digital marketingu i rozszerza jego kompetencje w tym obszarze. Zespół Allegro przejmie tym samym realizację zlecanych dotychczas zewnętrznym agencjom działań digital. Rozwój struktur ma pozwolić na wykorzystanie danych i narzędzi dostępnych wyłącznie wewnątrz marki.

Rolą powiększonego zespołu będzie przede wszystkim zakup mediów online i ich optymalizacja. Planowanie kampanii w mediach tradycyjnych pozostanie w dalszym ciągu w rękach domu mediowego Starcom, z którym Allegro pozostaje w stałej współpracy.

Rozdzielenie kampanii online i offline oraz przeniesienie marketingu digital do Allegro ma pozwolić firmie planować działania z pełnym wykorzystaniem 1st Party Data. Firma planuje w ten sposób uzyskać możliwość precyzyjnego określania KPI i raportowania z wykorzystaniem narzędzi dostępnych tylko wewnątrz Allegro.

Do Allegro dołączyli w ostatnim czasie eksperci z doświadczeniem w realizacji kampanii digital: Kinga Compa, Katarzyna Burdziej, Dawid Zieliński i Paweł Godzieba.

Zakupem direct inhouse zajmie się między innymi Kinga Compa, brand management specialist w Allegro, która w swojej karierze koordynowała kampanie dla klientów FMCG oraz retail w domach mediowych Mindshare i Dentsu. 

Do zespołu dołączyła także Katarzyna Burdziej jako brand management specialist, która przez ostatnie dwa lata pracowała jako global digital media planner & buyer w Essence Mediacom w Paryżu. Zakupem mediów zajmie się także Dawid Zieliński, na stanowisku junior brand management specialist, który swoje doświadczenie zdobywał w agencji data-driven - Whites, gdzie odpowiadał za kampanie digital. 
Nowi pracownicy będą planować, kupować oraz optymalizować kampanie już od drugiego kwartału bieżącego roku.

Kampaniami programmatic zajmować się będzie Paweł Godzieba, brand management specialist, którego rolą będzie prowadzenie media unification w DV360. Zdobywał doświadczenie w kampaniach programmatic dla branży FMCG oraz e-commerce, zarówno po stronie agencji jak i inhouse, realizując kampanie display, video oraz Youtube. 

Za rozwój Direct & Programmatic odpowiadać będzie Ewa Czerska, raportująca do Jakuba Rutkowskiego. Z Allegro związana jest od 3 lat - pierwotnie dołączyła do zespołu Brand & Trade Marketing, a obecnie jest w zespole Marketing Innovation & Intelligence. 

Zespół Digital Media w Allegro, kierowany przez Jakuba Rutkowskiego, media lead digital & offsite retail, odpowiedzialny będzie także za marketing inhouse na platformach Meta oraz Tik Tok, zarówno na rynku polskim, czeskim i słowackim. 

Dołącz do dyskusji: Allegro rozwija dział marketingu, by we własnym zakresie zajmować się digitalem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wydawca
Ciekawe jak te dane 1st party będą chcieli wykorzystać przy zakupie mediów jak znikną 3rd party cookies
1 5
odpowiedź
User
Benek
Kolejny krok w dobra stronę. Allegro od lat buduje (trzeba uczciwie powiedzieć, że ze zmiennym szczęściem) kompetencje mediów digital in-house. Powodzenia Panie i Panowie z Q22
1 1
odpowiedź