Allegro wyprzedziło Wirtualną Polskę, w dół Radiozet.pl i mobilne OLX (Mediapanel z września)
We wrześniu br. spore wzrosty osiągnęły strony i aplikacje Grupy Polsat-Interia, ZPR Media i TVN, a także aplikacja mobilna TikTok. Grupa Allegro wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, natomiast duże spadki zanotowały Radiozet.pl i aplikacja mobilna OLX.
Wyniki badania Mediapanel pokazują, że we wrześniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,15 mln polskich internautów, co przełożyło się na 96,5 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 27,95 mln użytkowników i 96,6 proc. zasięgu.
Liczba polskich użytkowników YouTube’a (serwisu i aplikacji) zmniejszyła się miesiąc do miesiąca z 25,2 do 25,04 mln zł. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek z 22,3 do 22,78 mln odwiedzających, a przeglądarkowy Facebook - z 21,59 do 21,58 mln.
W górę Polsat-Interia, ZPR Media i TVN
Grupa Allegro osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 20,95 do 21,05 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, w której liczba internautów zmniejszyła się z 21,02 do 20,92 mln.
Znaczące wzrosty zanotowały Grupa Polsat-Interia (z 19,96 do 20,26 mln), Grupa Polska Press (z 16,45 do 16,74 mln), Grupa ZPR (z 14,52 do 14,94 mln) i Grupa TVN (z 12 do 12,39 mln).
Za to Grupa OLX zanotowała spadek z 18,59 do 17,85 mln odwiedzających, Grupa Eurozet - z 11,98 do 10,81 mln zł, a Grupa RMF - z 9,43 do 8,97 mln.
29,1 mln internautów w Polsce
Według Mediapanelu we wrześniu łączna liczba internautów w Polsce wynosiła 29,1 mln (0,2 mln więcej niż w sierpniu), a codziennie z internetu korzystało 24,2 mln osób (po wzroście o 0,1 mln miesiąc do miesiąca).
Interia.pl przed Wikipedią, w dół Fakt.pl
Google.com miesiąc do miesiąca zanotowało wzrost liczby polskich użytkowników z 27,12 do 27,14 mln, a Google.pl spadek - z 10,8 do 10,55 mln.
Na Onet.pl liczba internautów zwiększyła się z 18,82 do 18,93 mln, na Allegro.pl zmalała z 17,74 do 17,62 mln, a na WP.pl - z 16,09 do 15,97 mln. Interia.pl zanotowała spadek z 14,18 do 13,5 mln, przez co została wyprzedzona przez Wikipedię (wzrost z 13,57 do 14,65 mln).
Liczba użytkowników Radiozet.pl poszła w dół z 11,35 do 10,11 mln, a w przypadku Fakt.pl - z 9,65 do 9,51 mln.
Netflix i Instagram ze spadkami na komputerach
Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,41 mln użytkowników i 73,4 proc. zasięgu (wobec 21,43 mln internautów i 74 proc. zasięgu w sierpniu). YouTube zanotował spadek z 15,49 do 15,44 mln odwiedzających, a przeglądarkowy Facebook - wzrost z 14,55 do 14,65 mln.
Na przeglądarkowym Instagramie liczba użytkowników zmalała z 4,86 do 4,54 mln, a na Netfliksie - z 4,63 do 4,42 mln.
Google.pl zanotowało na komputerach spadek z 21,02 do 20,93 mln, a Google.pl - z 8,72 do 8,56 mln.
Natomiast na Allegro.pl liczba internautów zwiększyła się z 11,15 do 11,4 mln, na WP.pl - z 7,99 do 8,37 mln, a na Onet.pl - z 7,64 do 7,92 mln.
Dołącz do dyskusji: Allegro wyprzedziło Wirtualną Polskę, w dół Radiozet.pl i mobilne OLX (Mediapanel z września)