Aniko Virag i Ali Toth na czele działu mody "Vogue Polska"
Na czele działu mody „Vogue Polska” (Visteria) stanie zespołowo duet stylistów: Aniko Virag i Ali Toth. Z magazynem współpracowali już przy okazji wrześniowej sesji okładkowej z Mają Zimnoch.
Aniko Virag i Ali Toth jako duet kierujący działem mody "Vogue Polska" zadebiutują w numerze styczeń-luty 2022.
Aniko Virag i Ali Toth pochodzą z Węgier. W 1999 roku rozpoczęli wspólną przygodę jako duet stylistów. Po pracy dla kilku wydawnictw jako redaktorzy mody i dyrektorzy mody, wraz z węgierskim fotografem Martonem Perlaki założyli wydawany dwa razy w roku magazyn „The Room”. Ali został redaktorem naczelnym, podczas gdy Aniko pełniła funkcję dyrektora mody, aż do zamknięcia magazynu w 2014 roku.
Trzy lata później dołączyli do świeżo powstałego w Londynie magazynu „Pleasure Garden”, dzieląc między sobą stanowisko szefa działu mody aż do 2021 roku. Ich prace pojawiały się w takich magazynach jak „Fantastic Man”, „M le Monde”, „Vogue UA”, „Muse”, „Numéro Homme Berlin”, „Buffalozine”, „Beauty Paper”s czy „Time”, gdzie razem z fotografem Peterem Hapakem stworzyli jedną z najbardziej rozpoznawalnych pod względem stylizacji sesji aktorki Emily Blunt.
Joanna Łazarz i Izabela Cieplińska w „Vogue Polska”
To nie jedyna zmiana w redakcji „Vogue Polska”. Do zespołu dołączyła też dotychczasowa wicenaczelna „Glamour”, Joanna Łazarz. W „Vogue’u” będzie jako redaktorka wspierać sekretarz redakcji Marię Fredro-Smoleńską – zarówno w pracy z autorami, jak i przy projektach komercyjnych.
Z kolei Maria Fredro-Smoleńska od 1 sierpnia łączy obowiązki redakcyjne w magazynie z pracą na stanowisku redaktorki naczelnej wydawnictwa książkowego Osnova.
Szefową działu urody została, pracująca do tej pory jako redaktorka, Izabela Cieplińska. Ta specjalizująca się w tematyce beauty i wellness doświadczona dziennikarka od lat związana jest z magazynami lifestyle’owymi. Wcześniej, w „Cosmopolitan” była kolejno sekretarzem redakcji, szefową działu Uroda i Zdrowie oraz działu Psychologia, Relacje, Reportaż.
W związku z rozwojem magazynu „Vogue” utworzono również nowe stanowiska – koordynatora działu mody i specjalisty ds. mediów społecznościowych. Nowym rozwiązaniem w strukturze redakcji są także Guest Shopping Editors, czyli topowi influencerzy lub zagraniczni współpracownicy, którzy w wybranych wydaniach w autorski sposób opracowują i kreatywnie nadzorują sesję zdjęciowe obrazujące opisane trendy. W September Issue była to Olivia Kijo, w październikowym numerze do współpracy zaproszono Gosię Boy.
Wydawca "Vogue" ze spadkiem przychodów
„Vogue Polska” to 23. edycja międzynarodowego tytułu wydawana od 2018 roku. W sprzedaży obecnie dostępne są dwa wydania: „Vogue Polska” ze specjalnym dodatkiem „Vogue Travel” oraz pierwszy numer specjalnej edycji „Vogue Leaders”.
W ub.r. spółka Visteria, wydająca polską edycję miesięcznika „Vogue”, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 27,73 proc. do 13,88 mln zł i kosztów operacyjnych o 28,5 proc. do 17,09 mln zł. Strata netto zmalała o 35,37 proc. do 3,19 mln zł. Na koniec 2020 roku niemal 99,99 proc. udziałów wydawcy miała luksemburska spółka Iris Investments 4, a 0,01 proc. - jego prezes Michał Jordan.
Wiosną ub.r. w związku z wybuchem epidemii wydawca „Vogue Polska” obniżył czasowo pensje i pożegnał się z kilkoma pracownikami. W br. ukaże się w sumie dziewięć numerów magazynu, o dwa mniej niż we wcześniejszych latach.
W tym roku Visteria odnowiła licencję na wydawanie miesięcznika na kolejne pięć lat. Zapowiedziano też powrót do cyklu 12 wydań w roku.
W czerwcu Ina Lekiewicz na stanowisku redaktorki naczelnej zastąpiła Filipa Niedenthala. W październiku zaś pojawiło się nowe wydanie specjalne magazynu „Vogue Leaders”.
Dołącz do dyskusji: Aniko Virag i Ali Toth na czele działu mody "Vogue Polska"