SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

Aplikacja Kuaishou, największy konkurent TikToka ma obecnie miliard użytkowników - podała firma Kuaishou Technology, właściciel platformy. Tym samym Kuaishou znalazła się w  gronie największych chińskich platform tego typu obok TikToka i WeChat i ma szansę poważnie zagrozić konkurentom. W aplikacji pojawią treści związane z tegoroczną olimpiadą w Tokio.

Kuaishou działa na rynku od 2012 r. Platforma funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny. Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu. Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.

Czytaj także: L'Oreal będzie sprzedawać swoje produkty na TikToku

Miliard użytkowników miesięcznie

W maju 2021 r. firma Kuaishou Technology podała wyniki biznesowe dotyczące pierwszego kwartału 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody w wysokości 17 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 36,6 proc. Za ponad połowę wpływów były odpowiedzialne te pochodzące z usług marketingowych, które w skali roku zwiększyły się o 161,5 proc. do poziomu 8,6 mld juanów.

Z kolei zysk brutto firmy w raportowanym okresie zwiększył się o 64,1 proc. do kwoty 7 mld juanów. Jak podała Kuaishou Technology w pierwszym kwartale br. liczba użytkowników aplikacji, korzystających z niej każdego dnia wzrosła o 26,4 proc. do poziomu 379,3 mln.

Według raportu aktywni odbiorcy spędzają w aplikacji średnio 99,3 minut dziennie, co oznacza wzrost rok do roku o 16,5 proc. Z kolei przychody z jednego użytkownika wyniosły 29 juanów, o 124,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Teraz pojawiły się kolejne dane związane z Kuaishou, które Su Hua ujawnił podczas spotkania z inwestorami. Okazuje się, że obecnie liczba aktywnych użytkowników korzystających z aplikacji w ciągu miesiąca (MAU) osiągnęła poziom miliarda.

Su Hua zaznaczył, że do statystyk Kuaishou zaliczają się także odbiorcy aplikacji Kwai i Snack Video, które są przeznaczone na rynki poza Chinami i funkcjonują w ekosystemie platformy.

Czytaj także: TikTok uruchamia funkcję Jump

Według zapowiedzi Kuaishou w 2021 r. zamierza przeznaczyć kwotę miliarda dol. na rozwój nowych rozwiązań technologicznych oraz ekspansję na kolejne kraje na świecie.

Firma poinformowała też, że zawarła umowę z China Central Television, chińskim nadawcą państwowym w sprawie udostępniania w aplikacji treści związanych z tegoroczną letnią olimpiadą w Tokio oraz zimową olimpiadą w Pekinie zaplanowaną na 2022 r.

Miliard MAU oznacza, że Kuaishou staje się realnym konkurentem dla innych mobilnych aplikacji do krótkich wideo, takich jak TikTok (1,9 mld użytkowników miesięcznie łącznie z platformą Douyin) oraz WeChat (1,2 mld MAU).

 

Dołącz do dyskusji: Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl