Aplikacja TikTok pobrana miliard razy, w 2018 roku pokonała Instagram
Liczba instalacji społecznościowej aplikacji TikTok przekroczyła globalnie miliard - wynika z danych firmy SensorTower. W 2018 roku TikTok został ściągnięty z AppStore i Google Play 663 mln razy pokonując pod tym względem należącego do Facebooka Instagrama.
TikTok jest należącą do chińskiej firmy Bytedance mobilną aplikacją społecznościową adresowaną głównie do młodych osób – według badań agencji GetHero 64 proc. użytkowników platformy to internauci w wieku od 13 do 15 lat. W połowie ub.r. TikTok został połączony z przejętą przez Bytedance aplikacją Musical.ly.
Jak informuje firma analityczna SensorTower liczba pobrań TikTok przekroczyła miliard, jest to łączny wynik osiągnięty przez aplikację w sklepach AppStore oraz Google Play. Podana liczba nie uwzględnia instalacji dokonanych przez użytkowników Androida na rynku chińskim, w rzeczywistości zatem jest prawdopodobnie jeszcze wyższa.
TikTok podbija social media
W 2018 r. TikTok został zainstalowany ponad 663 mln razy i był czwartą najpopularniejszą aplikacją nie należącą do segmentu gier. Pod względem powodzenia TikTok przegrał co prawda w ub.r. z Facebookiem (711 mln pobrań), zwyciężył natomiast z Instagramem, który w ub.r. doczekał się 444 mln instalacji.
Jak wylicza SensorTower 25 proc. wszystkich pobrań TikToka zostało wykonanych przez internautów w Indiach. W styczniu br. 43 proc. nowych użytkowników aplikacji stanowili użytkownicy z tego kraju. Z kolei w Stanach Zjednoczonych TikTok był najpopularniejszą aplikacją spoza gatunku gier w styczniu br., a globalnie w ciągu pierwszego miesiąca 2019 r. aplikacja została zainstalowana 71,3 mln razy.
W Polsce w 2018 r. liczba pobrań TikToka przekroczyła 5,7 mln.
Bytedance, właściciel TikToka jest obecnie najcenniejszym startupem na świecie z rynkową wyceną na poziomie 75 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Aplikacja TikTok pobrana miliard razy, w 2018 roku pokonała Instagram