"Barwy szczęścia" wygrały z konkurencją i zarobiły 30 mln zł
Nadawane w TVP2 "Barwy szczęścia" oglądało w kończącym się sezonietelewizyjnym średnio 3,37 mln widzów, co dało serialowi pozycjęlidera swojego pasma. Produkcja zapewniła stacji cennikowe wpływyreklamowe w wysokości prawie 30 mln zł.
Nadawany w środowe i czwartkowe wieczory w TVP2 serial "Barwyszczęścia" od końca września ubiegłego roku do połowy czerwcaobecnego roku oglądało średnio 3,37 mln widzów - wynika z danychAGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.Produkcja zapewniła stacji udziały w rynku w wysokości 22,38 proc.,natomiast w komercyjnej grupie wiekowej 16-49 - 21,14 proc.
Wszyscy | 16-49 | ||
Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
Wrzesień 2007 | 5 625 286 | 35,43% | 33,71% |
Październik2007 | 3 249 082 | 20,72% | 19,17% |
Listopad 2007 | 3 187 084 | 19,86% | 18,51% |
Grudzień 2007 | 3 177 829 | 20,41% | 19,39% |
Styczeń 2008 | 3 393 352 | 21,57% | 20,35% |
Luty 2008 | 3 633 056 | 23,09% | 21,39% |
Marzec 2008 | 3 574 319 | 23,16% | 21,66% |
Kwiecień 2008 | 3 457 496 | 24,11% | 23,27% |
Maj 2008 | 3 128 374 | 23,43% | 22,87% |
Czerwiec 2008 | 3 157 479 | 24,46% | 23,59% |
średnia | 3 368 365 | 22,38% | 21,14% |
TVP2 w porze emisji "Barw szczęścia" gromadziła przed telewizoraminajwięcej osób, nieznacznie wyprzedzając TVN (średnio 3,24 mlnwidzów) i TVP2 (3,03 mln widzów) natomiast wyraźnie - Polsat, któryoglądało wtedy przeciętnie 2,4 mln widzów.
Stacja | AMR | AMR % | SHR % |
TVP2 - Barwyszczęścia | 3 368 365 | 9,38% | 22,38% |
TVN | 3 240 084 | 9,02% | 21,53% |
TVP1 | 3 029 487 | 8,44% | 20,13% |
Polsat | 2 396 891 | 6,67% | 15,93% |
"Barwy szczęścia" oglądały głównie kobiety, osoby po 45 roku życiaoraz mieszkańcy wsi i średnich miast.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 34,46% | 72 |
Kobiety | 65,54% | 126 | |
Wiek | 4- 9 | 3,21% | 52 |
10-15 | 4,96% | 65 | |
16 - 19 | 3,32% | 53 | |
20 - 24 | 3,44% | 39 | |
25 - 29 | 4,72% | 56 | |
30 - 34 | 7,43% | 96 | |
35 - 39 | 5,77% | 87 | |
40 - 44 | 6,30% | 95 | |
45 - 49 | 8,24% | 105 | |
50 - 54 | 10,17% | 124 | |
55 - 59 | 11,08% | 156 | |
60+ | 31,35% | 172 | |
Wlk.miasta | Wieś | 46,25% | 120 |
< 50 tys. | 20,92% | 88 | |
50-100 tys. | 9,65% | 108 | |
100-200 tys. | 6,50% | 81 | |
> 200 tys. | 16,67% | 80 | |
Zawód | Top management | 5,51% | 67 |
Pracownicyszczebla średniego | 13,23% | 101 | |
Pracownicyfizyczni i rolnicy | 17,58% | 90 | |
Emeryci | 41,76% | 161 | |
Inne | 21,92% | 66 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,27% | 108 |
Średnie | 31,31% | 104 | |
Wyższe | 12,25% | 106 | |
Inne | 8,17% | 59 |
W ciągu całego kończącego się sezonu telewizyjnego TVP2 zarobiłacennikowo dzięki reklamom emitowanym przy serialu 29,59 mln zł.Wiosną obecnego roku wpływy reklamowe zapewniane przez "Barwyszczęścia" były zdecydowanie wyższe niż te z jesieni ubiegłegoroku.
Miesiąc | Cennikowewpływy |
z reklam w zł | |
Wrzesień 2007 | 222 300 |
Październik2007 | 2 083 205 |
Listopad 2007 | 2 374 810 |
Grudzień 2007 | 2 319 290 |
Styczeń 2008 | 2 733 315 |
Luty 2008 | 2 870 300 |
Marzec 2008 | 4 560 200 |
Kwiecień 2008 | 3 790 165 |
Maj 2008 | 4 802 105 |
Czerwiec 2008 | 3 831 460 |
Suma | 29 587 150 |
Dołącz do dyskusji: "Barwy szczęścia" wygrały z konkurencją i zarobiły 30 mln zł