SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja reklamowa Brain przy spadku wpływów o 21 proc. zwiększyła zysk

W ub.r. przychody agencji reklamowej Brain zmalały o 20,8 proc. do 10,27 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 27,1 proc. do 9,08 mln zł jej zysk netto poszedł w górę z 514,8 tys. zł do 1,19 mln zł.

Jakub Kamiński, szef agencji Brain, fot. facebook.com/BrainAgencjaJakub Kamiński, szef agencji Brain, fot. facebook.com/BrainAgencja

Od wielu lat najważniejszym klientem agencji Brain jest ING Bank Śląski. W ub.r. agencja przygotowała dla niego m.in. kampanię, w której dzieci zachęcały dorosłych do działań proekologicznych, oraz kontynuację kampanii z Katarzyną Nosowską śpiewającą pozytywne opinie o firmach.

Od wiosny br. ING Bank Śląski, jak wiele innych firma, w komunikacji marketingowej nawiązuje do życia w czasie epidemii koronawirusa. Jego obecne kampanie są prowadzone pod hasłem „Robimy swoje, tylko inaczej”. W pierwszym kwartale br. faktyczne wydatki reklamowe banku zmalały rok do roku z 29,7 do 27,6 mln zł.

Wiosną br. agencja Brain po wygranym przetargu przejęła od Scholz&Friends Warszawa obsługę marki Plus na Kartę. Przygotowała dla niej cykl reklam z artystą kabaretowym Igorem Kwiatkowskim.

Koszty 27 proc. w dół, zysk dla wspólników

Wydatki operacyjne Brain w ub.r. wyniosły 9,08 mln zł, co wobec 12,47 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 27,1 proc. Wynika to przede wszystkim ze spadku kosztów usług obcych z 11,08 do 7,89 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zmniejszyły się z 923,1 do 912 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - ze 179,6 do 147,9 tys. zł, a te na amortyzację skurczyły się ze 188,7 do 4,3 tys. zł. Natomiast pozostałe koszty rodzajowe poszły w górę z 64,9 do 83,6 tys. zł.

Dzięki dużo większemu spadkowi kosztów niż przychodów poprawiły się wyniki rentowności spółki. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 511 tys. zł do 1,19 mln zł, a zysk brutto i netto - z 514,8 tys. zł do 1,19 mln zł.

Po 49,94 proc. udziałów agencji mają Jakub Kamiński (prezes spółki Brain z o.o.) i Asiya Malinowska (członkini zarządu tej spółki), a 0,32 proc. należy do spółki Brain z o.o. W zeszłym tygodniu wspólnicy zdecydowali, że zysk netto agencji z ub.r. zostanie im wypłacony.

Dołącz do dyskusji: Agencja reklamowa Brain przy spadku wpływów o 21 proc. zwiększyła zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl