„Bravo” liderem wśród pism młodzieżowych, „Twist” stracił najwięcej
W I kwartale 2013 roku wszystkie magazyny młodzieżowe zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Twist”. Na pozycji lidera znalazł się dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2013 roku wyniosła 144 628 egz. W porównaniu do I kwartału 2012 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 15,48 proc.
Drugie miejsce należało do miesięcznika „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem zmalała o 17,77 proc. do 71 724 egz.
Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansował również wydawany przez Wydawnictwo Bauer „Fun Club”, którego wynik w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 8,77 proc. do poziomu 65 388 egz.
Największy spadek w zestawieniu zanotował zajmujący czwarte miejsce „Twist” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w I kwartale 2013 roku zmalała bowiem o 24,95 proc. i ostatecznie wyniosła 62 024 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Bravo |
144 628 |
171 120 |
Bravo Girl |
71 724 |
87 226 |
Fun Club |
65 388 |
71 674 |
Twist |
62 024 |
82 644 |
Także i w marcu 2013 roku pierwsze miejsce należało do miesięcznika „Bravo”. Wynik tego pisma w porównaniu do marca 2012 roku zmniejszył się o 9,93 proc. do poziomu 149 371 egz. Drugie miejsce zajął „Twist” (70 716 egz.; spadek o 24,39 proc.), a trzecie - „Fun Club” (68 094 egz.; 4,10 proc. w dół). Z kolei najwięcej straciło tutaj „Bravo Girl” - było to 28,61 proc.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Bravo |
149 371 |
165 833 |
Twist |
70 716 |
93 524 |
Fun Club |
68 094 |
71 004 |
Bravo Girl |
59 565 |
83 434 |
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem wśród pism młodzieżowych, „Twist” stracił najwięcej