CCC chce kupić sieć sklepów z odzieżą sportową
Grupa CCC uzgodniła przejęcie 100 proc. udziałów firmy odzieżowo-obuwniczej Rawaki, do której należą m.in. marki Roxy, Billabong i Quiksilver. Transakcja zostanie zrealizowana po uzyskaniu zgody od prezesa UOKiK.
We wniosku złożonym przez CCC do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podano, że Rawaki ma 8 sklepów stacjonarnych głównie z odzieżą, obuwiem sportowym i akcesoriami pod markami takimi jak Roxy, Billabong czy Quiksilver. Łączna liczba tych placówek, z wyjątkiem tych przeznaczonych do zamknięcia, wynosi ok. 800 metrów kwadratowych.
Nie podano, ile grupa CCC zamierza zapłacić za udziały Rawaki. Obecnie spółka należy do koncernu Boardriders.
W roku finansowym od listopada 2021 do października 2022 roku Rawaki wypracowało 46,4 mln zł przychodów i 23,3 tys. zł zysku netto, wobec 28,17 mln zł wpływów i 24,1 tys. zł straty netto rok wcześniej.
CZYTAJ TEŻ: Rok w e-commerce według wydawców: najważniejsze wydarzenia, trendy i ludzie
W kwartale finansowym od listopada ub.r. do stycznia br. grupa kapitałowa CCC osiągnęła wzrost przychodów rok do roku o 4 proc. do 2,53 mld zł, a jej rentowność operacyjna poszła w górę z 50 mln zł straty do 96 mln zł zysku. Mocno zwiększyły się wyniki sieci HalfPrice, liczącej już 123 sklepy stacjonarne, natomiast o 11 proc. zmalały wpływy eobuwia.
Przez ostatnie 12 miesięcy akcje CCC zdrożały o 108 proc., z czego o 19 proc. od początku stycznia br. Przy kursie 73,05 zł na zamknięciu środowej sesji giełdowej kapitalizacja spółki wynosiła 5,03 mld zł.
Dołącz do dyskusji: CCC chce kupić sieć sklepów z odzieżą sportową