SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CNN przejmuje startup Beme youtubera Caseya Neistata, chce stworzyć nową markę internetową

Stacja CNN przejmie Beme, startup którego współtwórcą jest znany youtuber Casey Neistat. Społecznościowa aplikacja Beme zostanie zamknięta, a zespół kierowany przez Neistata ma stworzyć nową markę medialną skierowaną do millenialsów.

Casey Neistat jest obecnie jednym z najbardziej popularnych twórców na YouTube - jego kanał ma ponad 5,8 mln subskrybentów. Oprócz tego Neistat zamieszcza swoje produkcje wideo także poza YouTube’em, co czyni go coraz bardziej znaną marką medialną na świecie.

W ub.r. Neistat i Matt Hackett, były wiceprezes serwisu Tumblr stworzyli startup o nazwie Beme. Kilka miesięcy później uruchomili aplikację mobilną o nazwie Beme, która w założeniach miała być nową jakością w mediach społecznościowych.

Beme działa w ten sposób, że użytkownik może nakręcić swoim smartfonem krótki film i podzielić się nim z innymi użytkownikami platformy. Charakterystyczną cechą rozwiązania jest fakt, że autor nagrania nie ma nie tylko możliwości edycji zarejestrowanego materiału, ale nawet obejrzenia go - film po nagraniu trafia od razu do sieci.

Neistat przekonywał, że Beme pozwala dzielić się autentycznymi przeżyciami użytkowników bez żadnego retuszu, jednak społeczność internautów ostatecznie nie kupiła tego pomysłu, a samo nazwisko znanego youtubera nie wystarczyło do osiągnięciu sukcesu. W szczytowym okresie popularności aplikacja Beme doczekała się 1,2 mln ściągnięć, wkrótce potem jednak drastycznie straciła na liczbie użytkowników.

Teraz należący do Neistata i Hacketta startup przejmie stacja CNN. Kwoty transakcji nie podano. Według dostępnych informacji CNN po akwizycji zamierza zamknąć aplikację Beme i wykorzystać potencjał zespołu zbudowanego przez młodą firmę. Zgodnie z zapowiedziami wszystkich 11 obecnych pracowników Beme przejdzie do pracy w CNN, a kierować będzie nimi nadal Neistat, który obejmie w zespole stanowisko producenta wykonawczego.

Co w przyszłości ma stworzyć zespół przejęty przez CNN? Na razie wiadomości na temat nie są precyzyjne. Według informacji podawanych m.in. przez „The New York Times” chodzi o stworzenie nowej marki w segmencie mediów społecznościowych, która będzie w stanie zaskoczyć i przyciągnąć do siebie użytkowników, szczególnie tych z pokolenia Millenialsów, na którym zależy zarówno CNN jak i jego reklamodawcom.

- Casey zgromadził wokół swojego kanału spoleczność prawie 6 mln wiernych odbiorców, z których tylko niewielka część to widzowie CNN – przyznał w wywiadzie cytowanym przez „The New York Times” Andrew Morse, szef CNN Digital. – Jestem przekonany, że wspólnymi siłami jesteśmy w stanie zaproponować tym ludziom coś nowego, co przyciągnie ich pomimo tego, że w branży internetowych i social mediowych aplikacji panuje coraz większy tłok.

W związku z nowymi wyzwaniami po przejęciu Beme przez CNN Neistat zapowiedział, że zawiesza na razie codzienne emitowanie swojego vloga na YouTubie.

Dołącz do dyskusji: CNN przejmuje startup Beme youtubera Caseya Neistata, chce stworzyć nową markę internetową

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
CNN zauważył, że ma wśród amerykańskiej młodzieży taka opinię, jak u nas GW czy TVN i już wybielić się tego nie da, bo będzie wciskał propagandę pod obcą marką.
0 0
odpowiedź
User
Polak
CNN zauważył, że ma wśród amerykańskiej młodzieży taka opinię, jak u nas GW czy TVN i już wybielić się tego nie da, bo będzie wciskał propagandę pod obcą marką.
0 0
odpowiedź