Co trzeci polski kibic interesuje się siatkówką. Kurek najpopularniejszym zawodnikiem, a Plus sponsorem
Co trzeci Polak deklarujący zainteresowanie sportem interesuje się siatkówką. Najbardziej znanym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek, a najbardziej rozpoznawalny sponsor to Plus - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Siatkówka od ponad 10 lat utrzymuje się - obok piłki nożnej i skoków narciarskich - wśród trzech najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Od kilku lat zaintereswowanie nią utrzymuje się na podobnym poziomie i wynosi ponad 30 proc. wśród osób deklarujących zainteresowanie sportem.
Najbardziej rozpoznawalnym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek. Jednocześnie w zestawieniu ze sportowcami reprezentującymi wszystkie dyscypliny sportowe pojawia się on dopiero na dwudziestym miejscu.
Najwięcej kibiców siatkówki jest w województwach kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. Dyscyplinie tej kibicują w dużej mierze kobiety, które stanowią 30 proc. wszystkich kibiców, co jest wysokim wynikiem w porównaniu z innymi dyscyplinami sportowymi. Kibice siatkówki to osoby z każdego przedziału wiekowego.
Siatkówka to po piłce nożnej dyscyplina sportowa najczęściej oglądana na żywo. 12 proc. respondentów interesujących się sportem przyznaje, że oglądało mecze siatkówki na żywo. Siatkówka jest też bardzo często oglądana w telewizji.
Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym sponsorem reprezentacji siatkówki mężczyzn jest operator komórkowy Plus.
Badanie "Sponsoring Monitor 2013/2014" zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.
Dołącz do dyskusji: Co trzeci polski kibic interesuje się siatkówką. Kurek najpopularniejszym zawodnikiem, a Plus sponsorem