SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na igrzyskach

Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na swoim sponsoringu igrzysk olimpijskich w Pekinie, przynajmniej jeśli chodzi o świadomość ich marek wśród chińskich konsumentów.

Z badania przeprowadzonego drogą internetową przez firmę Global Market Insight na zlecenie agencji Mediaedge:cia wynika, że 12 oficjalnych sponsorów imprezy zainwestowało łącznie 866 milionów dolarów w działania sponsorskie, w tym na reklamę - informuje serwis MediaPost Publications.

Jednak u 1.000 chińskich konsumentów ankietowanych przez Global Market Insight jedynie Coca-Cola i Adidas odnotowały znaczący wzrost pod względem świadomości ich marek. 40 procent respondentów stwierdziło, że podczas igrzysk były one bardzo widoczne, podczas gdy inni oficjalni sponsorzy (np. McDonald's) nie zbliżyli się do tego wyniku.

W badaniu, które zostało przeprowadzone w dwóch fazach - w jednym tygodniu kwietnia i jednym tygodniu sierpnia - uczestniczyli mieszkańcy Pekinu, Szanghaju i Guangzhou. Coca-Cola zanotowała wzrost świadomości swojej marki z 28 do 50 procent, a Adidas z 16 do 38 procent.

Od pozostałych oficjalnych sponsorów olimpiady lepsze wyniki uzyskały tutaj firmy, które nie miały takiego statusu, takie jak Nike (wzrost z 11 do 18 procent) czy chińska sieć sprzedaży odzieży sportowej Li Ning (wzrost z 8 do 20 procent).

Trzecia i ostatnia faza badania zostanie przeprowadzona w drugim tygodniu września.

źródło: MediaPost Publications

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na igrzyskach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl