Coca-Cola najwartościowszą marką świata
Po raz ósmy z rzędu Coca-Cola znalazła się na czele corocznego rankingu agencji Interbrand na najbardziej wartościowe marki świata.
W sklasyfikowanej setce rankingu 52 marki pochodzą z USA. 10 z Niemiec, 8 z Francji, 7 z Japonii, 5 ze Szwajcarii, 4 z Włoch, 3 z Holandii i Wielkiej Brytanii, po 2 z Korei Południowej, Szwecji i Kanady, a po 1 z Finlandii i Hiszpanii - informuje serwis Brand Republic.
Po raz pierwszy w czołowej dziesiątce zadebiutowało Google. W porównaniu z rokiem ubiegłym najwyższy skok w górę rankingu zanotowały marki Amazon.com, Zara oraz Nintendo, a najbardziej w dół poleciały Merrill Lynch, Citi i Morgan Stanley.
Pierwsza dziesiątka rankingu Best Global Brands 2008 przedstawia się następująco (w nawiasach szacowana wartość marek w miliardach dolarów):
1. Coca-Cola (66,7)
2. IBM (59)
3. Microsoft (59)
4. GE (53,1)
5. Nokia (35,9)
6. Toyota (34)
7. Intel (32,3)
8. McDonald's (31)
9. Disney (29,2)
10. Google (25,6)
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola najwartościowszą marką świata