Coraz więcej na reklamę
Wzrosły wydatki na reklamę w mediach w 2003 roku
Wydatki na reklamę w mediach, bez uwzględnienia rabatów, wzrosły w 2003 roku do ponad 11,3 mld zł - poinformował we wtorek na konferencji podsumowującej rok 2003 w przemyśle reklamowym prezes Expert-Monitor, Piotr Słaby.
"Według naszych szacunków, które nie uwzględniają udzielanych rabatów i upustów, wydatki reklamowe w ubiegłym roku wzrosły do 11,3 mld zł" - powiedział Słaby.
Poinformował, że pozycję lidera w rynku reklamowym utrzymała telewizja, choć udział jej spadł do 58,39 proc., z 62,74 proc. rok wcześniej. Magazyny miały w 2003 roku 14,19 proc. rynku reklamowego, gazety 13,49 proc., radio 8,05 proc., outdoor 5 proc. a kina 0,87 proc.
Według danych Expert-Monitor, firmy monitorującej rynek reklamowy, w 2002 roku wydatki reklamowe wyniosły 10,2 mld zł. (bez rabatów)
"W 2004 roku także spodziewam się wzrostu wydatków reklamowych" - powiedział Słaby, nie podając szacunków.
W 2003 roku nadal najchętniej reklamowano żywność (ponad 20 proc. wydatków), na drugim miejscu pozostała edukacja (ok. 13 proc.), a na trzecim telekomunikacja (ponad 10 proc.).
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej na reklamę