Dane Acxiom bogatsze o bazę CEPiK
Acxiom Polska wzbogacił swoje zasoby informacyjne o bazę Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
Acxiom Polska, którego centrum informacji korzysta z wielu źródeł danych, takich jak: własna baza konsumencka stworzona za pośrednictwem Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług, dane statystyczne GUS (Spis Powszechny, Bank Danych Regionalnych, Wojewódzkie Urzędy Statystyczne), baza MSWiA, bazy punktów handlowo-usługowych, bazy biznesowe czy mapy cyfrowe, dodało do swoich zasobów jeszcze jedną cenną pozycję - podano w komunikacie prasowym.
Baza Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców z informacjami o ok. 12 mln samochodów osobowych, ponad 2 mln aut ciężarowych, 700 tysiącach motocykli oraz innych pojazdach drogowych stanowić będzie niezwykle wartościowe uzupełnienie danych Acxiom. W połączeniu z informacjami o indywidualnych posiadaczach samochodów, ich planach zakupowych i stylu życia oraz danymi geograficznymi firma będzie mogła zaoferować kompleksowe rozwiązania dla branży motoryzacyjnej, paliwowej, oponiarskiej czy też ubezpieczeniowej.
„Sam dostęp do bazy CEPiK to zaledwie pierwszy etap na drodze do faktycznego wykorzystania potencjału zawartych w niej informacji – mówi Marek Turlejski, Project Manager odpowiedzialny za ten projekt w Acxiom Polska. – Wykonaliśmy wiele pracy, ażeby uczynić tę bazę w pełni funkcjonalną i użyteczną biznesowo. W pierwszym etapie przeczyściliśmy wszystkie dane, żeby ujednolicić pisownię marek, modeli i typów poszczególnych aut oraz wyeliminować takie ciekawostki jak np. Ford 126P. Po dokonaniu koniecznych uzupełnień, korekt i standaryzacji dane zostały zaimplementowane w naszych systemach umożliwiających ich wizualizację na mapach cyfrowych oraz dokonywanie szczegółowych analiz”.
W oparciu o bazę CEPiK, Acxiom Polska oferuje rozwiązania służące min. branży motoryzacyjnej do optymalizacji sieci dealerskiej, określania potencjału sprzedaży w wybranych regionach, szacowaniu penetracji poszczególnych modeli, producentom opon – do kalkulacji sprzedaży produktów z wybranych kategorii czy też analizy lokalizacyjne rozwoju stacji benzynowych/stacji obsługi itp. Dla firm oferujących ubezpieczenia komunikacyjne, dane Acxiom zintegrowane z danymi CEPiK służą do szacowania udziału danych polis w konkretnych rynkach.
Na mającej miejsce zaledwie parę dni temu w Warszawie (7 czerwca b.r.) konferencji „Auto Marketing” dedykowanej producentom i dealerom samochodów, organizowanej pod hasłem „Jakiej drogi do klienta potrzebuje branża motoryzacyjna?”, eksperci Acxiom Polska zaprezentowali po raz pierwszy szerszej publiczności swoje rozwiązania. Przedstawiciel Firmy mówił o zastosowaniu zintegrowanych danych rynkowych, a w szczególności informacji pochodzących z bazy CEPiK, dla celów działań marketingowych, co spotkało się z dużym zainteresowaniem uczestników.
Dołącz do dyskusji: Dane Acxiom bogatsze o bazę CEPiK