Dobre prognozy dla branży medialnej
Przez najbliższe pięć lat branża medialna będzie doświadczać umiarkowanego, ale stałego wzrostu
Jak wynika z najnowszych szacunków PricewaterhouseCoopers, przez najbliższe pięć lat branża rozrywkowa i medialna będzie doświadczać umiarkowanego, ale stałego wzrostu na średnim poziomie 4,8% rocznie, a do 2007r. wartość tego segmentu rynku osiągnie 1,2 bln Euro.
Jak twierdzi Kevin Carton, główny analityk działu mediów PricewaterhouseCoopers - “Zasadniczo na rynku mediów cyfrowych panuje kompromis. Z jednej strony, nowe produkty i usługi generowane przez nowoczesne technologię i łącza szerokopasmowe będą wywoływały wzrost rynku, z drugiej strony temu biznesowi będzie zagrażało przede wszystkim piractwo”.
PricewaterhouseCoopers przewiduje, że wprowadzanie nowoczesnych technologii, wraz z rosnącą popularnością łącz szerokopasmowych, zwiększy możliwości szerszej dystrybucji cyfrowej telewizji, gier wideo, dostępu do Internetu czy kina domowego (wspieranego przez format DVD). Koncerny medialne obserwują bezprecedensową ekspansję łącz szerokopasmowych – wzrost o blisko 30% rocznie – a jak przewidują specjaliści do 2007r liczba gospodarstw domowych podłączonych do łącz szerokopasmowych zwiększy się trzykrotnie i osiągnie poziom ponad 135mln.
Średni poziom wzrostu rynku filmowego spodziewany jest na poziomie 6,3%, zaś głównymi czynnikami napędzającymi rynek mają być popularność DVD, nowe multipleksy kinowe i rosnące ceny biletów. Stacje telewizyjne i sieci kablowe powinny zanotować wzrost na poziomie 4,9%, wywołany głównie wpływami za licencjonowanie audycji dla nowopowstałych kanałów cyfrowej telewizji. Branża muzyczna będzie w tych latach jedynym sektorem, którego dochody zmaleją - o 0,2%. Powodem spadku będzie głównie działalność piracka.
Dołącz do dyskusji: Dobre prognozy dla branży medialnej