Dorota Żurkowska z nową rolą w TVN Warner Bros. Discovery. Piotr Tyborowicz odchodzi po 25 latach
Dorota Żurkowska objęła stanowisko group senior vice president revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce, przejmując nadzór nad biurem reklamy TVN Media. W związku z tym z funkcji jego dyrektora oraz członka zarządu TVN odchodzi Piotr Tyborowicz. Pracował w firmie przez ponad 25 lat.
- Ogłaszane zmiany mają na celu dalszy dynamiczny rozwój współpracy biznesowej z istniejącymi i nowymi partnerami oraz rozwój oferty sprzedażowej i innowacyjnych form współpracy – podano w komunikacie TVN Warner Bros. Discovery.
Dorota Żurkowska, dotychczas pełniła rolę group senior vice president business development, distribution & Eurosport. W wyniku zmian obejmie stanowisko group senior vice president (GSVP) revenue. W nowej roli Dorota Żurkowska będzie odpowiadać za całość przychodów grupy z działalności dystrybucyjnej, consumer products oraz z działalności reklamowej. Zapewni to dalszy rozwój oferty sprzedażowej, ze szczególnym naciskiem na nowe obszary monetyzacji oraz współpracę z istniejącymi i nowymi partnerami biznesowymi w ramach całej organizacji.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Piotr Tyborowicz, który od 1998 roku pełnił rolę dyrektora biura reklamy TVN Media, odchodzi ze stanowiska oraz z funkcji członka zarządu TVN.
W ramach nowej struktury następuje zmiana linii raportowania wszystkich osób, które do tej pory bezpośrednio podlegały Piotrowi Tyborowiczowi - osoby te będą podlegać Doroty Żurkowskiej. Za kształtowanie i nadzór nad realizacją polityki handlowej i cenowej biura reklamy TVN Media oraz relacje z kluczowymi klientami będzie odpowiadał Marcin Idzik, sales director.
Kieli: Dorota Żurkowska jednym z najbardziej doświadczonych liderów
- Dorota od lat z sukcesem nadzoruje realizację projektów kluczowych z punktu widzenia strategii firmy. Decyzja o powierzeniu jej stanowiska group senior vice president revenue jest więc naturalnym krokiem. Dorota należy do najbardziej doświadczonych liderów w polskich mediach. Jej znajomość rynku, know-how, otwartość na nowe rozwiązania i umiejętności budowania wieloletnich relacji są gwarantem sukcesu na niezwykle szybko zmieniającym się rynku. Zbudowała doskonałe relacje z partnerami po stronie dystrybucji, które są zapowiedzią znakomitej współpracy z klientami i partnerami reklamowymi - powiedziała Kasia Kieli, president & managing director Warner Bros. Discovery Poland oraz CEO TVN.
- Dziękuję bardzo Piotrowi za jego wkład i zaangażowanie w rozwój TVN i TVN Media. Przez ponad 25 lat budował i nadzorował prace nie tylko zespołu TVN Media, ale całej grupy TVN. Był związany z TVN od początku jego powstania przyczyniając się do uzyskania pozycji lidera na rynku telewizyjnym i rynku reklamy telewizyjnej. Chciałabym mu życzyć dalszych sukcesów i powodzenia w przyszłości - dodała Kieli.
- Jestem bardzo podekscytowana nową rolą, perspektywą nowych obowiązków i nowych możliwości, jakie rysują się przed nami jako grupą. Pracując dla Discovery przez wiele lat odpowiadałam za strategiczne partnerstwa oraz sprzedaż i realizację strategii reklamowej w Polsce i wszystkich rynkach regionu obejmującego Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Ogromnie się cieszę, że wyniesione z tamtych czasów doświadczenie w zarządzaniu, rozwoju i wdrażaniu strategii sprzedaży inventory reklamowego będę mogła połączyć z dogłębną znajomością lokalnego rynku Consumer Products i dystrybucji kontentu telewizyjnego. Z perspektywy biznesowej integracja odpowiedzialności za uzyskiwanie przychodów z tych źródeł ma głęboki sens i uzasadnienie - pozwoli nam bardziej całościowo spojrzeć na nasz biznes, a przede wszystkim na przyszłe kierunki rozwoju - powiedziała Dorota Żurkowska, group senior vice president revenue w Warner Bros. Discovery Poland.
- Te 25 lat to była najdłuższa i najbardziej satysfakcjonująca przygoda zawodowa w moim życiu. Największym kapitałem TVN Media są niezwykli ludzie; profesjonalni, życzliwi, kreatywni, kipiący energią, inicjatywą i pomysłami. Jestem ogromnie dumny z tego, co udało nam się wspólnie zbudować i osiągnąć. Dziękuję wszystkim za ciężką pracę, zapał i ogrom inspiracji. Dziękuję partnerom, klientom, domom mediowym i agencjom reklamowym, które na przestrzeni tych ponad dwóch dekad obdarzyły nas zaufaniem. To najważniejsza waluta na rynku reklamowym. Głęboko wierzę, że relacje, które udało nam się zbudować będą procentować przez wiele kolejnych lat i że TVN Media czeka świetlana przyszłość - powiedział Piotr Tyborowicz.
Żurkowska nie będzie już odpowiadać za Eurosportu
W związku z nowymi obowiązkami Dorota Żurkowska nie będzie już odpowiadać za rozwój Eurosportu w Polsce. Kanałami pod tą marką będzie zarządzać nadzorowany przez Bogdana Czaję pion programowy TVN Warner Bros. Discovery, który odpowiada za portfolio innych kanałów należących do nadawcy.Czaja będzie m.in. odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie strategii dalszego rozwoju Eurosportu w Polsce.
Dorota Żurkowska z Warner Bros. Discovery jest związana od 2000 roku. Do zarządu TVN dołączyła w 2018 r. Wcześniej pracowała w firmach At Media, UPC i The Communication Bridge.
To kolejna zmiana w kierownictwie firmy w Polsce. W czerwcu ub.r. po 25 latach pracy odszedł Edward Miszczak dyrektor programowy TVN Warner Bros. Discovery. Od 16 stycznia jest wiceprezesem i dyrektorem programowym Telewizji Polsat.
Grupa kapitałowa TVN w 2021 roku mimo wzrostu kosztów operacyjnych o 29 proc. osiągnęła 551 mln zł zysku netto. Wpływy reklamowe nadawcy wzrosły o 10,7 proc., a liczba pracowników etatowych - o prawie 600 do 2,2 tys. Nadawca wypłacił 1,3 mld zł dywidendy.
Cały koncern Warner Bros. Discovery w trzecim kwartale br. przy spadku przychodów o 11 proc. do 9,82 mld dolarów zanotował 2,28 mld dolarów straty netto. Jego pion telewizyjny, obejmujący m.in. grupę TVN, zanotował spadek przychodów o 11 proc. (a o 8 proc. bez zmian kursów walut) do 5,21 mld dolarów. Jego zysk wyniósł w zeszłym kwartale 2,63 mld dolarów, wobec 2,71 mld dolarów pro forma rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Dorota Żurkowska z nową rolą w TVN Warner Bros. Discovery. Piotr Tyborowicz odchodzi po 25 latach