SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

DPD stawia kolejne automaty. Koszty pracownicze obniżyły zysk

Do DPD Polska należy już ponad 8 tys. automatów paczkowych, za których produkcję odpowiada SwipBox. W ub.r. firma nieznacznie zwiększyła skonsolidowane przychody, a jej zyskowność najmocniej obciążył wzrost wydatków pracowniczych.

- Wdrożenie już ponad 8 tysięcy automatów paczkowych na terenie całej Polski odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostosowanie się do zmieniających się trendów i rozumienie potrzeb konsumentów, wynikających z tempa współczesnego życia oraz chęci wygody. Na najbliższe miesiące mamy dalsze plany rozwoju  sieci DPD Pickup, w tym planujemy rok zamknąć z liczbą 9 tysięcy automatów. W 2025 roku nasza sieć DPD Pickup będzie dalej rosła, zgodnie z potrzebami klientów - zapowiada w komunikacie Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w DPD Polska.

W drugiej połowie kwietnia firma informowała, że zainstalowała już 7 tys. automatów. Obecnie ma już 30 tys. punktów, w których można nadawać i odbierać paczki. Oprócz 8 tys. automatów to m.in. sklepy Żabka, Auchan, Leroy Merlin, Dino, OBI, Shell, Arhelan, Martes, ABC, Euro Sklep, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Stokrotka Express i Topaz.

- Naszym klientom chcemy zaproponować szeroki wybór form nadania i odbioru paczki w domu lub poza domem. Dlatego oprócz klasycznych dostaw kurierskich na adres, dynamicznie rozwijamy naszą sieć DPD Pickup, w tym automaty paczkowe, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie klientów na szybkie i wygodne rozwiązania logistyczne - zaznacza Łukasz Zembowicz.

CZYTAJ TEŻ: Szef InPostu chwali się zapłaconym w Polsce podatkiem. „Rekordowa dysproporcja”

Sieć automatów DPD tworzą maszyny SwipBox Infinity. - Firma doskonale rozumie ideę modułowej, zasilanej bateryjnie konstrukcji automatu SwipBox Infinity i wykorzystuje jej zalety, które pozwalają na instalację urządzeń w dowolnym miejscu - podkreśla. Michał Czechowski, dyrektor zarządzający w SwipBox Polska.

DPD bez 43 proc. zysku, ma ponad 4,5 tys. pracowników

Częściowa automatyzacja dostaw może służyć DPD Polska także do ograniczania kosztów operacyjnych. W ub.r. firma w ujęciu skonsolidowanym (czyli wraz ze wszystkimi spółkami zależnymi) wypracowała minimalny wzrost przychodów - o 0,8 proc. do 3,95 mld zł. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy z usług przesyłkowych zwiększyły się z 3,73 do 3,78 mld zł, zaś te z obszaru spedycji zmalały ze 128,13 do 103,75 mln zł, a te z pozostałych usług - z 37,99 do 29,65 mln zł.

Przychody krajowe firmy zmniejszyły się rok do roku z 3,06 do 3,04 mld zł, zaś te od kontrahentów zagranicznych zwiększyły się z 845,74 do 889,58 mln zł.

Natomiast koszty operacyjne wzrosły dużo mocniej - o 4,9 proc. do 3,78 mld zł. Kwotowo najbardziej w górę poszły wydatki pracownicze: z 455,14 do 523,74 mln zł, czyli o 15 proc. Do tego dochodzą nakłady na pracowników tymczasowych (stanowiące część kosztów usług obcych), które zwiększyły się ze 177,29 do 185,23 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na koniec ub.r. grupa DPD Polska zatrudniała 4 545 pracowników, co wobec 4 201 rok wcześniej daje wzrost o 8,2 proc. W zdecydowanej większości nastąpił on w obszarze operacyjnym, sprzedażowym i marketingowym, gdzie liczba zatrudnionych osób zwiększyła się z 3 840 do 4 162.

Znacząco wzrosły też wydatki na amortyzację (ze 192,34 do 235,97 mln zł) oraz łączne koszty usług obcych (z 2,77 do 2,81 mld zł). Rentowność poprawiły natomiast kilka razy wyższe niż przed rokiem (wzrost z 5 do 35,19 mln zł) wpływy finansowe i niższa kwota zapłaconego podatku dochodowego (spadek z 57,35 do 35,98 mln zł).

W konsekwencji zysk operacyjny firmy zmalał z 317,5 do 174,21 mln zł, a zysk netto - z 221,96 do 126,35 mln zł.

Dołącz do dyskusji: DPD stawia kolejne automaty. Koszty pracownicze obniżyły zysk

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dsa
U konkurencji aby odebrać paczkę wystarczy numer telefonu I pin .Tu trzeba pobrać apkę zarejestrować i zweryfikować dane, potem uruchomić w telefonie apkę geolokalizcje BT do połączenia z automatem a i tak nie zawsze się udaje. Kto raz spróbuję ten się od razu z nich wyleczy
2 0
odpowiedź
User
PP
Tymczasem Poczta Polska przez lata wolała sprzedawać mydło i powidło w swoich placówkach, niż inwestować w paczkomaty.
Nawet Orlen dorobił się własnych paczkomatów.
Może za nowego zarządu coś się w końcu zmieni.
3 0
odpowiedź
User
mike
Tymczasem Poczta Polska przez lata wolała sprzedawać mydło i powidło w swoich placówkach, niż inwestować w paczkomaty.
Nawet Orlen dorobił się własnych paczkomatów.
Może za nowego zarządu coś się w końcu zmieni.


Z tego co szeptają na korytarzach usługi paczkowe Orlenu połączą się z usługami paczkowymi Poczty Polskiej.
0 0
odpowiedź