„Dr House” stracił milion widzów
Po pierwszych sześciu odcinkach siódmy sezon serialu „ Dr House” ogląda w Dwójce o ponad milion widzów mniej niż rok temu śledziło szóstą serię produkcji. TVP 2 zajmuje w paśmie serialu trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność „Dr House’a” po pierwszych sześciu odcinkach siódmej serii (emisja w czwartki o 20.40) wyniosła 1,55 mln widzów. Natomiast udział stacji ukształtował się na poziomie 10,09 proc. wśród wszystkich widzów i 14,34 proc. w grupie komercyjnej (16-49).
Dla porównania, w analogicznym okresie ub.r. „Dr House’a” oglądało średnio 2,56 mln widzów, a udział produkcji wynosił odpowiednio 17,20 i 24,16 proc. Serial nadawany był wtedy także o 20.40, chociaż jeden odcinek pokazano o 21.40.
Emitująca serial Dwójka znalazła się w paśmie jego emisji na trzecim miejscu. Pierwsze zajęła bowiem TVP 1 (29,62 proc. udziału) z serialami „Ojciec Mateusz” i „Rezydencja”. Druga była telewizja TVN (18,59 proc. udziału) emitująca w tym czasie „W11 - Wydział Śledczy” i „Kuchenne rewolucje” z Magdą Gessler. Za Dwójką znalazł się tylko Polsat (9,55 proc. udziału), gdzie można wówczas obejrzeć seriale „Ludzie Chudego” i „Hotel 52”. W grupie 16-49 TVP 2 także zajęła trzecie miejsce.
Dane telemetryczne pokazują, że „Dr House’a” najchętniej oglądają kobiety, ludzie w wieku 25-54 lata, mieszkańcy średnich i dużych miast, a także posiadacze wykształcenia średniego i wyższego.
Widownia „Dr. House’a” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
08-09-2011 | 1416910 | 9,43% | 13,27% |
15-09-2011 | 1602857 | 10,54% | 13,85% |
22-09-2011 | 1817222 | 11,93% | 17,17% |
29-09-2011 | 1404671 | 9,19% | 12,49% |
06-10-2011 | 1568334 | 10,24% | 15,20% |
13-10-2011 | 1462526 | 9,24% | 13,91% |
Średnia | 1546468 | 10,09% | 14,34% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 4537675 | 29,62% | 22,44% |
TVN | 2848011 | 18,59% | 17,72% |
TVP2 | 1546468 | 10,09% | 14,34% |
Polsat | 1463483 | 9,55% | 10,11% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,93% | 81 |
Kobiety | 61,07% | 118 | |
Wiek | 4-9 | 2,77% | 47 |
10-15 | 4,22% | 62 | |
16 - 19 | 3,94% | 70 | |
20 - 24 | 5,58% | 71 | |
25 - 29 | 12,80% | 144 | |
30 - 34 | 8,63% | 104 | |
35 - 39 | 11,87% | 161 | |
40 - 44 | 8,04% | 125 | |
45 - 49 | 8,76% | 127 | |
50 - 54 | 9,31% | 116 | |
55 - 59 | 6,54% | 84 | |
60+ | 17,54% | 87 | |
Wlk. Miasta | Wieś | 36,89% | 94 |
< 50 tys. | 22,58% | 94 | |
50-100 tys. | 7,13% | 83 | |
100-200 tys. | 9,71% | 120 | |
> 200 tys. | 23,69% | 118 | |
Zawód | Top management | 10,83% | 125 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,19% | 134 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,16% | 96 | |
Emeryci | 25,75% | 100 | |
Inni | 24,07% | 79 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 43,92% | 97 |
Średnie | 29,81% | 101 | |
Wyższe | 19,28% | 153 | |
Inne | 6,99% | 55 |
Dołącz do dyskusji: „Dr House” stracił milion widzów