Dwutygodnik “Flesz. Gwiazdy & Styl” debiutuje w cenie 1,50 zł
W poniedziałek 10 października br. na rynku zadebiutował nowy dwutygodnik people Edipresse Polska “Flesz. Gwiazdy & Styl”, piszący o znanych ludziach i ich stylu. Pismo ukazało się w cenie 1,50 zł. Wydawca liczy na sprzedaż na poziomie 200 tys. egz.
W pierwszej części pisma znajdują się newsy z życia gwiazd, a także dłuższe materiały i wywiady. Natomiast cześć o stylu prezentuje modę, urodę, kuchnię czy tematy zdrowotne przez pryzmat gwiazd. Połowa ta ma też charakter shoppingowy - materiałom towarzyszą prezentacje produktów nawiązujących do ich tematyki. We “Fleszu” jest rubryka, w której oceniane są stylizacje gwiazd - prowadzi ją Dorota Williams, stylistka telewizji TVN. Reaktor naczelną pisma jest Aneta Wikariak, która pozostaje również szefową dwutygodnika “Party”.
Edipresse podkreśla, że “Flesz” to pierwszy magazyn Polsce, oparty na formule, która zagranicą odniosła duży sukces. Za prekursora tej kategorii uważa się miesięcznik “InStyle US”, hitem okazało się przeniesienie tej formuły na częstotliwość tygodnikową, co stało się w takich tytułach jak brytyjskie “Look” czy francuskie “Be”.
Wydawnictwo nad projektem “Flesza” pracowało od wiosny 2009 roku, przeprowadzono kilka badań jakościowych i ilościowych, projekt cały czas doskonalono, kierowała nim Izabela Bochenek-Strauss, członek zarządu spółki. Makietę pisma przygotowały dwie designerki z Nowego Jorku Mary Jane Fahey oraz Mariannie Ochs, a obecnie szefem artystycznym dwutygodnika jest Elżbieta Żochowska. W szacie graficznej magazynu pojawił się piąty fluorescencyjny kolor spoza palety CMYK, a jego okładka jest lakierowana.
“Flesz” kierowany jest do kobiet w wieku 18-49 lat, mieszkających w miastach. Pierwszy numer liczy 124 strony (kolejne będą mieć ok. 100 stron) i ukazał się w cenie promocyjnej 1,50 zł. Tyle kosztować ma też drugie wydanie, kolejne będą mieć już cenę 2,20 zł, czyli taką samą jak konkurencyjne “Party” i “Show”. Nakład pierwszego wydania to 600 tys. egz. - Liczymy osiągnięcie sprzedaży na poziomie co najmniej 200 tys. egz. - mówiła na konferencji w połowie września br. Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza “Flesza”.
Wprowadzenie na rynek nowego dwutygodnika wspiera kampania, której twarzą została aktorka Małgorzata Socha (znalazła się też na okładce pierwszego wydania). Działania obejmą m.in. telewizję, radio i internet. Budżet akcji to ponad 6,8 mln zł (dowiedz się więcej, zobacz spot).
Magazynowi drukowanemu towarzyszy serwis internetowy fleszstyle.pl, w którym znaleźć można materiały o stylu. W przyszłym roku będzie stamtąd można pobrać też wydanie elektroniczne „Flesza”, która dostępne będzie także w wersji na tablety.
Wprowadzenie “Flesza” nie odbywa się jednak bez zamieszania. Edipresse uważa, że Wydawnictwo Bauer skopiowało założenia projektu tego pisma w dziale “Show Style”, wprowadzonym od połowy sierpnia br. do dwutygodnika “Show” (dowiedz się więcej). Zdaniem Edipresse, tajemnicę tej spółki konkurentowi ujawniła Anna Janicka, pracująca przez rok nad “Fleszem”, a obecnie naczelna “Show”. Ta uważa jednak to za pomówienie i dlatego wytoczyła Edipresse proces w sądzie (więcej na ten temat).
Z kolei Bauer poinformował niedawno, że “Flesz” wykorzystuje koncepcję wydawniczą magazynu “Grazia”, wydawanego przez Grupę Bauer w Wielkiej Brytanii. Zdaniem Edipresse, “Grazia” to tylko jeden z przedstawicieli kategorii do której należy “Flesz” (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: Dwutygodnik “Flesz. Gwiazdy & Styl” debiutuje w cenie 1,50 zł