„Dzień dobry Polsko” ogląda 90 tys. widzów. TVP1 przegrywa z Polsatem
Drugi sezon morning-show „Dzień dobry Polsko” po trzech tygodniach emisji śledzi średnio 88 tys. osób, o 49 tys. widzów mniej niż początek pierwszego sezonu magazynu. TVP1 w czasie jego emisji zajmuje drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.
Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00, a 8.00. Średnia widownia piętnastu pierwszych odcinków drugiej edycji audycji (pokazanych w okresie od 28 sierpnia do 15 września br.) wyniosła 88 tys. osób. Przełożyło się to na 4,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Uśredniony 1-minutowy zasięg każdego odcinka programu w analizowanym okresie wyniósł 597 tys. widzów.
Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 14 września br., który miał przed telewizorami 147 tys. oglądających.
W porównaniu do pierwszych trzech tygodni pierwszego sezonu „Dzień dobry Polsko” straciło 49 tys. widzów, wyraźnie spadły też udziały produkcji w rynku. Średnia widownia audycji w okresie od 27 lutego do 17 marca br. wyniosła 137 tys. osób. Przełożyło się to na 5,46 proc. udziału w 4+, 3,84 proc. w grupie 16-49 oraz 4,11 proc. w 16-59.
Z kolei cały pierwszy sezon porannego magazynu (emitowany w okresie od 27 lutego do 14 czerwca br.) śledziło 124 tys. osób. Przełożyło się to na odpowiednio 5,08 proc., 3,29 proc. oraz 3,66 proc. udziału.
TVP1 w czasie emisji „Dzień dobry Polsko” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym paśmie jest Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekłada się na 14,95 proc. udziału. Trzeci jest TVN (4,03 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i liczne programy powtórkowe), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (3,57 proc.; gł. powtórki „Rodzinki.pl” i „M jak miłość”).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka wypada najsłabiej wśród analizowanych stacji. Pierwszy też jest Polsat, a dalej plasują się: TVN i Dwójka.
„Dzień dobry Polsko” to morning-show, w którym przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15)
W drugim sezonie audycji TVP1 wprowadziła duże zmiany w gronie gospodarzy. „Dzień dobry Polsko” zaczęli prowadzić m.in.: Adam Giza, Anna Wojtkowiak, Karol Gnat, Sylwia Dekiert, Rafał Patyra i Justyna Śliwowska.
Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry Polsko” ogląda 90 tys. widzów. TVP1 przegrywa z Polsatem