E-Kiosk: 1,44 mln zysku w drugim kwartale
W drugim kwartale 2022 roku firma z prasą cyfrową i ebookami e-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media) przy przychodach na poziomie 3,69 mln zł, wypracowała zysk netto o wartości 1,44 mln. zł. W stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym wymienione wskaźniki wzrosły odpowiednio o 21 proc. i 43 proc.
W całym pierwszym półroczu Spółka osiągnęła 6,93 mln zł przychodów ze sprzedaży i jest to wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2021 roku o 12 proc. oraz 2,43 mln zł zysku netto - wzrost o 24 proc.
„Drugie półrocze wyszło nam dobrze. Realizujemy cele. Cieszą mnie wzrosty przychodów i rentowność, gdyż wiem jak ważna jest dyscyplina finansowa a my z dużą regularnością, w kolejnych kwartałach, wyglądamy pod tym względem nieźle. Z dużymi nadziejami patrzę w drugie półrocze. Rozszerzenie oferty dla przedsiębiorców zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Do tego widzę duże zaangażowanie zespołu by obsługiwać naszych czytelników na coraz lepszym poziomie. I tu także mamy pomysły mocno skonkretyzowane i z dużym potencjałem” - komentuje cytowany w komunikacie Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk SA.
W drugim kwartale e-Kiosk podpisał kontrakty m.in. z KGHM SA Polska Miedź, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, firmą deweloperską Murapol SA oraz Agencją Rozwoju Przemysłu.
Spółka informuje również, że w czerwcu prowadzono prace nad poświęconą Kawiarni Literackiej stroną internetową oraz aplikacją NextOFF. Obie realizacje wspierały działania marketingowe, należącej do Spółki marki Nexto (księgarnia internetowa z ebookami, audiobookami i e-prasą), która była patronem Kawiarni Literackiej w ramach tegorocznej, 15. już edycji OFF Festivalu w Katowicach. Ponadto zakończono prace związane z Hurtownią Raportów - nowym systemem raportowania danych sprzedażowych, ułatwiającym współpracę z wydawcami.
W drugim kwartale spółka stworzyła również przeznaczony dla przedsiębiorców portal internetowy, którego uruchomienie zaplanowano na trzeci kwartał. Jest to kolejny etap wzbogacenia oferty dla przedsiębiorców w ramach rozwoju produktu Mała Księgowość.
E-Kiosk SA jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.
Dołącz do dyskusji: E-Kiosk: 1,44 mln zysku w drugim kwartale