Eden Springs zmienia pozycjonowanie
Najbliższe działania zostaną skoncentrowane na sektorze B2B. Misją firmy jest troska o dobre samopoczucie odbiorców w pracy.
Eden Springs, będący czołowym dostawcą urządzeń dozujących i wody w 19-litrowych butlach w osiemnastu krajach Europy, opracował nową strategię pozycjonowania swojej marki. 'Źródło Twojego dobrego samopoczucia' w pracy to nowe hasło, które komunikowane będzie na wszystkich rynkach, na których obecna jest firma.
Celem marketingowym strategii jest wyróżnienie marki Eden i wzmocnienie jej pozycji wśród konkurencji. Natomiast celem komunikacyjnym jest uświadomienie zarówno pracownikom, jak i pracodawcom jak istotną rolę w pracy odgrywa dobre samopoczucie i troska o własny organizm. Skoncentrowanie działań na segmencie B2B ma silne uzasadnienie – 95% klientów firmy w Europie to klienci instytucjonalni. Poza tym ważny jest fakt, że to właśnie w pracy, oprócz domu, spędzamy najwięcej czasu w ciągu dnia - podano w komunikacie.
Zależało nam na stworzeniu strategii, która nie tylko będzie realizować cele sprzedażowe, ale także będzie miała istotną wartość dodaną dla naszych odbiorców w całej Europie. Analizując europejski rynek HOD1 bez trudu dostrzegliśmy, że dominują tu klienci biznesowi. Postanowiliśmy zrobić coś, co w jakiś sposób pomoże każdemu pozostać w dobrej formie nawet po wielu godzinach pracy - mówi Małgorzata Biernacka, dyrektor marketingu na region Europy w Eden Springs. Zebraliśmy mnóstwo danych świadczących o tym, jak ogromny wpływ na jakość wykonywanej pracy ma dobre samopoczucie. A dobre samopoczucie zależy od wielu czynników, np. odpowiedniej pozycji podczas pracy, krótkich przerw, przyjemnego środowiska pracy, a także w dużej mierze od odpowiedniego nawodnienia organizmu.
Realizując założenia nowej strategii, Eden Springs skorzysta z wielu różnorodnych narzędzi ATL, BTL i PR. W Polsce szczególnie ważną rolę odegrają te ostatnie. Podstawowym elementem jest tu zainicjowany przez Eden Springs Poland program „Przyjazne warunki pracy źródłem sukcesu”, który poświęcony jest świadomym zachowaniom pracowników oraz pracodawców w ich miejscach pracy.
W ramach programu, na zlecenie firmy, w kwietniu br. zostały przeprowadzone ogólnopolskie badania sprawdzające standardy pracy w polskich przedsiębiorstwach. Partnerami programu „Przyjazne warunki pracy źródłem sukcesu” zostały tak szanowane organizacje jak Business Centre Club, Konfederacja Pracodawców Polskich oraz Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia, a także tygodnik Ozon. Ponadto program postanowili wesprzeć swoim autorytetem ludzie nauki: socjolog prof. Wiesława Kozek, psycholog społeczny prof. Janusz Czapiński, Henryk Michałowicz z Konfederacji Pracodawców Polskich, oraz dr n. farm. Teresa Latour z Państwowego Instytutu Higieny.
Hasłem naszej marki jest „Źródło dobrego samopoczucia w pracy”, dlatego zdecydowaliśmy się zainicjować społeczną dyskusję na temat warunków pracy w Polsce. Misją naszej firmy jest przekonać pracodawców, że nakłady poniesione na pracownika to nie zbędny koszt, ale opłacalna inwestycja. Chcielibyśmy, aby zarówno pracodawcy, jak i pracownicy byli świadomi, że dobre samopoczucie bezpośrednio przekłada się na wysoką koncentrację i wydajność. A to przecież największa wartość każdej firmy – komentuje program Ewa Visan, dyrektor sprzedaży i marketingu Eden Springs Poland.
Jeśli chodzi o wspomniane wcześniej narzędzia komunikacji, przede wszystkim została przygotowana wizualizacja marki, która wyraźnie nawiązuje do jej przesłania. Elementy graficzne widoczne będą na samych produktach, ale także kubeczkach, dokumentach, materiałach sprzedażowych, stronie internetowej. Ponadto zostały przygotowane najróżniejsze gadżety w postaci tapet, wygaszaczy ekranu, czy tzw. programów przypominających. W przypadku działań ATL w kwietniu miała miejsce kampania telewizyjna nawiązująca do nowego sloganu marki Eden. Spoty zobaczyć można było na TVN, TVN7, Polsacie, TVP3, TVN24, TVN Style i TVN Turbo. Przez najbliższy okres będą także realizowane akcje promocyjne w internecie. Ponadto w działaniach marketingowych zostanie wykorzystany marketing partyzancki. Grupą docelową firmy są kobiety i mężczyźni w wieku 25-49 lat, pracujący, o wyższym niż podstawowe wynagrodzenie, pochodzący z miast powyżej 100.000 mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Eden Springs zmienia pozycjonowanie