Ekstraklasa 2015/2016 zyskała widzów. Hitem mecz Legia Warszawa - Wisła Kraków
Obecny sezon Ekstraklasy po czterech pierwszych kolejkach na kanałach nc+ gromadzi średnio 126 tys. widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. piłkarskie rozgrywki zyskały 5 tys. widzów. Najchętniej oglądane są mecze pokazywane na antenie Canal+ Sport.
W okresie od 17 lipca do 10 sierpnia 2015 roku odbyły się cztery kolejki piłkarskiej Ekstraklasy. Średnia oglądalność wszystkich spotkań, pokazanych na antenie stacji platformy nc+, wyniosła 126,4 tys. widzów, co przełożyło się na 1,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki, pokazywane w kanałach nc+, zyskały 5 tys. oglądających. Wówczas śledziło je bowiem 121,3 tys. osób, a średni udział plasował się na poziomie 0,93 proc.
- Sezon wystartował bardzo efektownie. Kibice mogli obejrzeć wiele ciekawych, emocjonujących spotkań. Cieszy nas zaufanie widzów, którzy są z nami od lat i dzięki nowemu kontraktowi przez cztery kolejne sezony będą mogli oglądać Ekstraklasę w kanałach nc+. Największe hity gromadziły przed telewizorami ponad 200 tys. widzów, co jest bardzo dobrym wynikiem w przypadku kanałów premium - mówi nam Michał Kocięba, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej i PR kanałów sportowych nc+
Największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Legią Warszawa, a Wisłą Kraków z 9 sierpnia br., który średnio oglądało w Canal+ 223,7 tys. osób. Przełożyło się to na 2,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.
Drugie miejsce w Canal+ zajął mecz Legia Warszawa - Podbeskidzie Bielsko-Biała (26 lipca; 158,8 tys. widzów; 1,43 proc. udziału), a na trzeciej pozycji uplasowało się spotkanie Górnika Łęczna z Legią Warszawa (2 sierpnia; 130,1 tys. widzów; 1,27 proc. udziału).
W Canal+ Sport największe audytorium zgromadziło spotkanie Lech Poznań - Lechia Gdańsk (25 lipca; 216,8 tys. widzów; 1,86 proc. udziału), a w Canal+ Sport 2 - mecz Pogoń Szczecin - Śląsk Wrocław (26 lipca; 65,5 tys. widzów; 0,65 proc. udziału).
Wszyscy 4+ | |||
Spotkanie | Data | AMR | SHR % |
LEGIA WARSZAWA - WISLA KRAKOW | 09-08-2015 | 223 680 | 2,19% |
LEGIA WARSZAWA - PODBESKIDZIE BIELSKO-BIALA | 26-07-2015 | 158 841 | 1,43% |
GORNIK LECZNA - LEGIA WARSZAWA | 02-08-2015 | 130 070 | 1,27% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
TOP 3 mecze Ekstraklasy w Canal+ Sport | Wszyscy 4+ | ||
Spotkanie | Data | AMR | SHR % |
LECH POZNAN - LECHIA GDANSK | 25-07-2015 | 216 820 | 1,86% |
CRACOVIA KRAKOW - WISLA KRAKOW | 24-07-2015 | 200 805 | 1,64% |
LECH POZNAN - POGON SZCZECIN | 18-07-2015 | 190 356 | 1,58% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
TOP 3 mecze Ekstraklasy w Canal+ Sport 2 | Wszyscy 4+ | ||
Spotkanie | Data | AMR | SHR % |
POGON SZCZECIN - SLASK WROCLAW | 26-07-2015 | 65 502 | 0,65% |
GORNIK ZABRZE - JAGIELLONIA BIALYSTOK | 08-08-2015 | 60 808 | 0,82% |
SLASK WROCLAW - TERMALICA BRUK-BET NIECIECZA | 02-08-2015 | 39 513 | 0,46% |
W analizowanym okresie 8 z 10 najchętniej oglądanych meczy było transmitowanych na antenie stacji Canal+ Sport. Pozostałe dwa spotkania z czołowej dziesiątki pokazał Canal+.
TOP 10 w nc+ | Wszyscy 4+ | |||
Spotkanie | Stacja | Data | AMR | SHR % |
LEGIA WARSZAWA - WISLA KRAKOW | CANAL+ | 09-08-2015 | 223 680 | 2,19% |
LECH POZNAN - LECHIA GDANSK | CANAL+ SPORT | 25-07-2015 | 216 820 | 1,86% |
CRACOVIA KRAKOW - WISLA KRAKOW | CANAL+ SPORT | 24-07-2015 | 200 805 | 1,64% |
LECH POZNAN - POGON SZCZECIN | CANAL+ SPORT | 18-07-2015 | 190 356 | 1,58% |
LECHIA GDANSK - POGON SZCZECIN | CANAL+ SPORT | 31-07-2015 | 177 927 | 1,39% |
SLASK WROCLAW - LECHIA GDANSK | CANAL+ SPORT | 09-08-2015 | 172 171 | 1,86% |
LEGIA WARSZAWA - PODBESKIDZIE BIELSKO-BIALA | CANAL+ | 26-07-2015 | 158 841 | 1,43% |
LECHIA GDANSK - CRACOVIA KRAKOW | CANAL+ SPORT | 17-07-2015 | 158 771 | 1,31% |
LECH POZNAN - KORONA KIELCE | CANAL+ SPORT | 08-08-2015 | 152 249 | 1,40% |
WISLA KRAKOW - LECH POZNAN | CANAL+ SPORT | 01-08-2015 | 148 044 | 1,27% |
Warto również dodać, że dwa spotkania z każdej kolejki Ekstraklasy 2015/2016 transmituje Eurosport 2. Powyższe dane nie obejmują wyników oglądalności meczów z tej stacji, bo dotąd ona nie udostępniła tych danych. W poprzednim sezonie wszystkie spotkania były na antenie kanałów platformy nc+.
Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa 2015/2016 zyskała widzów. Hitem mecz Legia Warszawa - Wisła Kraków
"Średnia oglądalność wszystkich spotkań, pokazanych na antenie stacji platformy nc+, wyniosła 126,4 tys. widzów, co przełożyło się na 1,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki, pokazywane w kanałach nc+, zyskały 20 tys. oglądających. Wówczas śledziło je bowiem 121,3 tys. osób, a średni udział plasował się na poziomie 0,93 proc."
Ja tu nie widzę wzrostu o 20 000, a o 5 100 widzów.