eMarketer: prawie 1,5 mld użytkowników portali społecznościowych w br.
Na koniec bieżącego roku globalna liczba użytkowników portali społecznościowych sięgnie 1,43 miliarda.
Taką prognozę przedstawiła firma eMarketer, która szacuje, że w grudniu 2011 roku przynajmniej raz w miesiącu z portali społecznościowych korzystało nieco ponad 1,2 miliarda osób na całym świecie - o 23,1 proc. więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej.
Dwucyfrowe, ale coraz wolniejsze tempo wzrostu ma się utrzymać do 2014 roku, w którym portale społecznościowe mają mieć 1,85 miliarda użytkowników.
W ujęciu geograficznym, najwięcej użytkowników portali społecznościowych ma być na koniec bieżącego roku w regionie Azji i Pacyfiku - 615,9 miliona, z czego około połowa w Chinach. Następne pod tym względem regiony to Ameryka Łacińska (191,8 mln), Ameryka Północna (174,7 mln), Europa Wschodnia (157,4 mln), Bliski Wschód i Afryka (148,5 mln) oraz Europa Zachodnia (145,3 mln).
Biorąc pod uwagę poszczególne kraje i odsetek mieszkańców korzystających z portali społecznościowych, liderem będą w tym roku USA (49,9 proc.), przed Kanadą (49,3 proc.), Koreą Południową (46,6 proc.), Australią (44,4 proc.) i Rosją (41,9 proc.).
Natomiast pod względem odsetka internautów logujących się na tego typu strony, na czele będzie Brazylia (87,6 proc.), która minimalnie wyprzedzi Indonezję (87,5 proc.).
Z kolei najszybszy wzrost liczby użytkowników portali społecznościowych zostanie w tym roku odnotowany w Indiach (+51,7 proc.), a następnie w Indonezji (+51,6 proc.) i Chinach (+19,9 proc.).
eMarketer prognozuje także, że Facebook - najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy - przekroczy granicę miliarda użytkowników do końca 2013 roku.
Dołącz do dyskusji: eMarketer: prawie 1,5 mld użytkowników portali społecznościowych w br.