Ewa Lampart: Fokus TV będzie „polski, świeży, różnorodny”. Stacja liczy na 1 proc. udziału jesienią
Kanał Fokus TV wyróżniać się będzie polskimi audycjami, świeżością, różnorodnością, przystawaniem do naszych realiów - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewa Lampart, szefowa stacji. Liczy, że jesienią kanał osiągnie 1 proc. udziału w grupie komercyjnej.
Fokus TV to edukacyjno-poznawczy kanał Grupy ZPR, który startuje 28 kwietnia br. i będzie nadawać na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Ramówka stacji podzielona zostanie na bloki tematyczne. - Każdy z nich będzie miał swój charakter, trafiający w konkretne zainteresowanie widzów - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Lampart, prezes spółki TV Spektrum i szefowa stacji Fokus TV.
W poniedziałkowe wieczory widzowie Fokus TV oglądać będą mogli dokumenty historyczne, w tym produkcje fabularyzowane. We wtorki prezentowane będą „Wydarzenia, które zmieniły świat”, czyli programy dokumentalne pokazujące zdarzenia, które spowodowały jakąś katastrofę czy konsekwencje dla przyrody. W środy prezentowane będą dokumenty społeczne , zaś w czwartki znajdzie się pasmo „Mój adres: Ziemia” z filmami prezentującymi konsekwencje ludzkiej działalności na naszej planecie.
- Na koniec tygodnia przyjdzie czas na „Mocne piątki”, gdzie znajdą się filmy nakręcone z narażeniem życia. Pokażemy tam również dokument o najbardziej niebezpiecznym narkotyku świata, czyli metamfetaminie, a także o zjawiskach paranormalnych i ufo - zapowiada Lampart.
W weekendy w Fokus TV widzowie znajdą filmy biograficzne. W niedzielę o 20.40 obejrzeć będą mogli z kolei „Spotkania z dokumentem” - Nadawane w nim będą nagradzane filmy dokumentalne, poprzedzone ciekawym i niestandardowym wstępem przygotowanym przez naszych dziennikarzy - mówi Ewa Lampart.
Na antenie pojawią się liczne produkcje zrealizowane w Polsce. - Naszą najważniejszą i najtrudniejszą produkcją w tej chwili jest magazyn poradnikowo - edukacyjny „Para daje radę” prowadzony przez Monikę Tarkę i Roberta Kilena, świetny duet znany z poranków w Radiu Wawa. Program jest naszym oryginalnym formatem, produkowanym w naszym studiu. Monika i Robert będą komentować różnego rodzaju zjawiska: doradzą w niebanalny sposób, jak nie zgubić bagażu czy znaleźć ciekawą aplikację na iPada - opowiada Lampart.
Poza tym w ramówce znajdą się takie lokalne produkcje jak m.in. „Lista Fokusa”, prezentująca różnego rodzaju zestawienia, „Wehikuł czasu” omawiający co zdarzyło się tego dnia w przeszłości czy seria „Tajemnice historii” prowadzona przez Radosława Kotarskiego.
- Większość osób, które pojawią się na antenie Fokus TV, to osoby ze stacji radiowych Grupy Time, które będą reporterami i prezenterami. Na zorganizowany przez nas casting zgłosiło się ponad 120 osób. Wybraliśmy tych, którzy nie tylko ładnie wyglądają i mówią, ale też mają coś do przekazania - podkreśla szefowa Fokus TV. Stacja korzystać będzie też z materiałów redakcji Muratora.
Kanał przygotował również ofertę programową dla dzieci - pokaże kultowy czeski serial „Sąsiedzi”, audycje edukacyjne „Po przygody w świat przyrody” czy „Jak to się robi?” oraz zagraniczną serię dla młodszych dzieci w języku angielskim.
- Polskie pozycje kupiliśmy od producentów lokalnych i od pasjonatów jakim np. jest autor serii o podwodnym świecie Andrzej Misiuk. Programy zagraniczne pozyskujemy od National Geographic, BBC, Endemola i wielu pomniejszych producentów. Stawiamy na produkcje, które nie były emitowane dotąd w Polsce i te, które nie są ograne - mówi Ewa Lampart.
Budżet stacji na ten rok kilkanaście milionów złotych. - Myślę, że wejdziemy w ramówkę jesienną z ustabilizowanym 1-proc. udziałem w grupie komercyjnej. Naszym celem długofalowym jest osiągnięcie w ciągu trzech lat 2 proc. udziału - mówi szefowa Fokus TV. Zapowiada, że kanał poza naziemną telewizją cyfrową dostępny będzie w Cyfrowym Polsacie i nc+ oraz w 95 proc. sieci kablowych.
Działania promocyjne wspierające Fokus TV początkowo realizowane będą wyłącznie w mediach Grupy ZPR, czyli w „Super Expressie”, magazynach Muratora czy stacjach radiowych Time. - Nasz holding ma dobrze dopasowane media do dystrybucji i tematyki nowej stacji - mówi Ewa Lampart. Nadawca planuje też organizację eventów pod marką Fokus TV.- Będziemy chcieli wyjść do lokalnych społeczności i zaangażować ludzi w nasze programy - dodaje.
Z Ewą Lampart, prezesem TV Spektrum, rozmawiamy o ramówce i zespole tworzącym Fokus TV, planach internetowych i marketingowych nadawcy oraz o rynku naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Ewa Lampart: Fokus TV będzie „polski, świeży, różnorodny”. Stacja liczy na 1 proc. udziału jesienią