„Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na plusie znalazła się tylko „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2016 roku wyniosła 276 051 egz., czyli o 9,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl to był największy spadek w zestawieniu. Dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii - tak samo jak „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 141 652 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,35 proc. do 136 295 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,95 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 54 082 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 673 egz., po spadku o 6,91 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 3,98 proc. i wyniosła 20 736 egz.
ZKDP |
maj |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
412 278 |
276 051 |
276 051 |
436 705 |
305 990 |
305 990 |
-9,78% |
Gazeta Wyborcza |
230 481 |
160 029 |
141 652 |
240 385 |
174 566 |
156 043 |
-9,22% |
Super Express |
234 551 |
137 015 |
136 295 |
253 792 |
144 712 |
143 992 |
-5,35% |
Rzeczpospolita |
62 235 |
54 241 |
54 082 |
64 807 |
57 061 |
56 305 |
-3,95% |
Dziennik Gazeta Prawna |
55 431 |
51 100 |
43 673 |
57 379 |
55 299 |
46 914 |
-6,91% |
Przegląd Sportowy |
54 687 |
27 615 |
27 615 |
59 930 |
29 713 |
29 713 |
-7,06% |
Gazeta Polska Codziennie |
57 615 |
20 749 |
20 736 |
57 826 |
19 953 |
19 942 |
3,98% |
Puls Biznesu |
13 280 |
12 708 |
10 325 |
15 038 |
13 965 |
10 600 |
-2,59% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 338 |
5 006 |
4 521 |
10 377 |
5 343 |
4 835 |
-6,49% |
W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 2,62 proc.
Najwięcej w tym ujęciu straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,98 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
412 278 |
276 051 |
276 051 |
420 044 |
283 381 |
283 381 |
-2,59% |
Gazeta Wyborcza |
230 481 |
160 029 |
141 652 |
243 392 |
170 554 |
152 281 |
-6,98% |
Super Express |
234 551 |
137 015 |
136 295 |
240 290 |
146 061 |
145 341 |
-6,22% |
Rzeczpospolita |
62 235 |
54 241 |
54 082 |
63 488 |
54 903 |
54 805 |
-1,32% |
Dziennik Gazeta Prawna |
55 431 |
51 100 |
43 673 |
53 493 |
51 283 |
43 731 |
-0,13% |
Przegląd Sportowy |
54 687 |
27 615 |
27 615 |
54 450 |
26 910 |
26 910 |
2,62% |
Gazeta Polska Codziennie |
57 615 |
20 749 |
20 736 |
57 384 |
20 543 |
20 530 |
1,00% |
Puls Biznesu |
13 280 |
12 708 |
10 325 |
13 313 |
12 576 |
10 206 |
1,17% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 338 |
5 006 |
4 521 |
7 296 |
5 076 |
4 725 |
-4,32% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)