„Fakty” z największymi wpływami reklamowymi. „Teleexpress” na czele oglądalności
W bieżącym roku wśród programów informacyjnych głównych stacji największe cennikowe wpływy reklamowe mają „Fakty”. Z kolei największą oglądalnością cieszy się „Teleexpress”.
Wpływy reklamowe „Faktów” TVN w okresie od 1 stycznia do 26 kwietnia 2015 roku wyniosły 36,38 mln zł - wynika z cennikowych danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (nie obejmują one rabatów).
Drugim najlepiej zarabiającym dziennikiem w bieżącym roku są „Wiadomości”, przy których TVP1 na reklamach zarobiła 31,08 mln zł. „Wydarzenia” Polsatowi z reklam przyniosły 23,41 mln zł, co daje temu programowi ostatnią pozycję na podium.
Niższe cennikowe wpływy z reklam mają: „Teleexpress” (12,44 mln zł) oraz „Panorama” (11,90 mln zł).
Program |
Wpływy (w zł) |
FAKTY |
36 377 285 |
WIADOMOSCI |
31 078 890 |
WYDARZENIA |
23 406 690 |
TELEEXPRESS |
12 442 130 |
PANORAMA |
11 897 990 |
Pod względem oglądalności kolejność programów jest już inna. Będący tutaj liderem „Teleexpress” w okresie od 1 stycznia do 26 kwietnia br. oglądało średnio 4 mln widzów, co zapewniło stacji 34,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 1,78 proc. widzów.
Drugą pozycję zajęły „Wiadomości”. W analizowanym okresie widownia tego dziennika zmniejszyła się o 5,08 proc. do 3,85 mln oglądających.
Z kolei ostatnie miejsce podium należało do „Faktów”. Ich oglądalność w TVN w bieżącym roku spadła o 10,98 proc. i wyniosła 3,38 mln osób (serwis obecnie nadawany jest także m.in. w TVN24).
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia”. Widownia tego dziennika w Polsacie wyniosła 2,52 mln osób, po spadku o 11,63 proc. - największym w zestawieniu.
Zmalała też oglądalność plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2. Jej wynik zmniejszył się o 5,84 proc. do 1,68 mln widzów.
Wszyscy 4+ |
|||||
Program |
Stacja |
01-01-2015 - 26-04-2015 |
01-01-2014 - 26-04-2014 |
||
AMR |
SHR |
AMR |
SHR |
||
TELEEXPRESS 17:00 |
TVP1 |
4 003 906 |
34,85% |
4 076 639 |
36,25% |
WIADOMOŚCI 19:30 |
TVP1 |
3 847 449 |
24,84% |
4 053 186 |
26,24% |
FAKTY 19:00 |
TVN |
3 380 103 |
23,28% |
3 797 106 |
26,18% |
WYDARZENIA 18:50 |
Polsat |
2 522 140 |
17,66% |
2 853 924 |
20,02% |
PANORAMA 18:00 |
TVP2 |
1 679 125 |
12,93% |
1 783 206 |
13,83% |
Wszystkie dane dotyczą dzienników emitowanych tylko na głównych antenach, tzn. TVP1, TVP2, Polsacie i TVN.
Dołącz do dyskusji: „Fakty” z największymi wpływami reklamowymi. „Teleexpress” na czele oglądalności