Festiwal Cannes Lions zmniejsza liczbę jurorów o jedną czwartą
Organizatorzy międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions zapowiedzieli, że liczba jurorów tego konkursu w 2017 roku zostanie zredukowana o 92.
Dotychczas nadesłane na Cannes Lions Festival prace z całego świata oceniało jury składające się z kilkuset osób. W tym roku jury liczyło 387 członków z 40 krajów na świecie.
Jak uzasadniają organizatorzy festiwalu, redukcja ich liczby o 24 proc. (o 92 osoby) ma zapewnić jak najwyższy standard oceny. Zmniejszona zostanie liczba jurorów m.in. w kategoriach Film, Radio, Pront&Publishing, Outdoor, Craft, Mobile. W kategorii Titanium Lions prace oceniać będzie maksymalnie 10 osób.
Jose Papa, dyrektor zarządzający Cannes Lions Festival, uzasadnił, że w ostatnim czasie liczba jurorów w niektórych kategoriach wzrosła w związku z rosnącą liczbą nadsyłanych do konkursu prac. Wyjaśnił, że po wielu rozmowach i konsultacjach organizatorzy doszli do wniosku, że mogą zmniejszyć liczbę jurorów wydłużając jednocześnie czas przeznaczony na ocenę zgłaszanych projektów.
Sir John Hegarty, współzałożyciel agencji The Bartle Bogle Hegarty i przewodniczący jury w kategorii Titanium w tym roku powiedział, że wolałby być oceniany przez jurorów, których jest mniej, ale są bardziej odpowiedzialni, kompetentni i mają lepsze kwalifikacje.
Dołącz do dyskusji: Festiwal Cannes Lions zmniejsza liczbę jurorów o jedną czwartą
Było 387 jurorów. Zmniejszono ich liczbę o 24%. Ilu zostało?
Prawidłowa odpowiedź: 92.
coś mi tu nie pasuje, choć od matury z matematyki trochę czasu już upłynęło...