SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Influencerka Frogshoposting nie spotka się z Żabką i agencją Cukier

Viola Kowalska, prowadząca instagramowe konto Frogshoposting, nie weźmie udziału w proponowanym przez sieć Żabka i obsługującą ją agencję Cukier spotkaniu. Detalista chciał rozwiązać w ten sposób kryzys wizerunkowy, który wybuchł w ubiegłym tygodniu po uruchomieniu nowej strategii komunikacji Żabki w social mediach. - Nie wyobrażam sobie podjęcia na ten moment współpracy. Takie wyjście to pójście na rękę i szybki kompromis - pisze autorka profilu Frogshoposting.

Pani Viola, fot. Instagram.com/Frogshoposting Pani Viola, fot. Instagram.com/Frogshoposting

Żabka od ubiegłego tygodnia mierzy się z kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych z powodu nowej strategii komunikacji, polegającej na czerpaniu ze stylu memów popularnych wśród osób z Generacji Z. Internauci szybko zauważyli podobieństwo w stylu z kontem Frogshoposting, prowadzonym przez panią Violę, szeregową (byłą już) pracownicę jednej z Żabek.

Internauci był wściekli, że Żabka tworzy podobny content do Frogshoposting, a twórczyni profilu nie zaproponowano żadnej formy współpracy. Zamiast tego wybrano do tego zewnętrzną agencję Cukier.

Frogshoposting: nie chcę niczego od Żabki i Cukru

- Spotkania nie będzie. Nie chcę niczego od Żabki i Cukru - napisała w poniedziałek wieczorem na Instagramie pani Viola z Frogshoposting. - Sami swoimi nieprzemyślanymi działaniami i ignorancją skompromitowali się przed wszystkimi. Nie wyobrażam sobie podjęcia na ten moment współpracy. Takie wyjście to pójście na rękę i szybki kompromis. Dla mnie byłoby to wzięcie udziału w realizacji strategii korporacji na wygrzebanie się z wizerunkowego fuckupu, pozwolenie na to, by dać się wykorzystać do PRowego zażegnania kryzysu komunikacyjnego sieci - pachniałoby to leszczem dla mnie samej, ale i byłoby mega nie fair wobec Was wszystkich, dziesiątek tysięcy osób, od których dostałam wiadomości pełne wsparcia i miłych słów - pisze autorka profilu Frogshoposting.

- Zamiatanie sprawy pod dywan to nie jest rozwiązanie i nie po to robiliśmy tyle szumu wokół tego, żeby teraz iść na szybko na układy - dodaje.

Żabka przeprosiła, agencja Cukier się tłumaczy

W oficjalnym oświadczeniu Żabka Polska podała, że jest "zaskoczona komentarzami wskazującymi na kopiowanie pomysłów innych twórców w najnowszej kampanii w social media".

- Czerpie ona z szeroko pojętej kultury internetu, w tym memów nawiązujących do estetyki lat '00, która trafia do grupy naszych młodszych klientów i jest wykorzystywana przez wiele marek. Znamy twórczość @frogshoposting, doceniamy jej zaangażowanie jako twórczyni treści związanych z naszą siecią, dlatego skontaktowaliśmy się z nią, by wyjaśnić tę sprawę - czytamy w komentarzu biura prasowego Żabki.

Sieć sklepów zaproponowała także pani Violi dołączenie do "Rady Programowej Instagrama Żabki" oraz spotkanie.Na swoim profilu na Instagramie marka wystosowała także przeprosiny.

Z kolei agencja Cukier, odpowiedzialna za komunikację Żabki w social mediach, oświadczeniu przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl napisała:  - @frogshoposting przepraszamy za brak należytej staranności. Doceniamy to co robisz, momentami jest to jednak zbyt odważne dla tak dużej organizacji (…)- Przygotowując tą kreację, inspirowaliśmy się światem memów, w którym siedzimy od lat. Nowa komunikacja drastycznie odbiega od tego, co wcześniej można było zobaczyć na kanałach Żabka Polska i jak się okazało - w Waszej ocenie - była za blisko autentycznej komunikacji Pani Violetty - wyjaśnia Filip Kniej, szef strategii i kreacji agencji Cukier.

Oficjalne konto Żabka Polska ma na Instagramie 38,5 tys. obserwujących profil, frogshoposting zaś ma prawie 90 tys. obserwujących (liczba szybko wzrosła w ostatnich dniach).

Żabka w całej Polsce ma 7400 placówek, prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców.

Dołącz do dyskusji: Influencerka Frogshoposting nie spotka się z Żabką i agencją Cukier

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HomerSimpson
Co za paranoja. Typiara używa ich brandu i jeszcze ma pretensje.
W ogóle o nic nie powinni jej pytać. To ich pracownik. Co robi się w ramach pracy, w pracy - to jest pracodawcy.
0 0
odpowiedź
User
rzabiaż
To ich pracownik. Co robi się w ramach pracy, w pracy - to jest pracodawcy.


To teraz w ramach obowiązków sprzedawcy w sklepie jest robienie memów?
Pokaż mi taki zapis w umowie o pracę. Poczekam cierpliwie
0 0
odpowiedź
User
żabson
To ich pracownik. Co robi się w ramach pracy, w pracy - to jest pracodawcy.


To teraz w ramach obowiązków sprzedawcy w sklepie jest robienie memów?
Pokaż mi taki zapis w umowie o pracę. Poczekam cierpliwie


obowiązku nie ma, ale skoro korzysta z ich brandu i to w godzinach opłacanych przez pracodawcę - to na jej miejscu bym się nie pakował w awanturę na polu prawnym, bo przepierdzieli na całej linii. trzeba było skorzystać z tej fatalnie (ale jednak) zaproponowanej formy współpracy, więcej bym na tym zyskała niż idąc teraz na dalszy konflikt. Internet jeszcze przez kilka dni będzie się tym interesował, później wszystko wróci do normy i pani żabiara zostanie z marnie płatną pracą za kasą. Bo żaden duży brand do SM jej nie zatrudni - zbyt mocno kojarzy się z Żabką.
0 0
odpowiedź