SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” i „Nasze Miasto” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” i „Przegląd Sportowy” (TOP 10)

W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 6,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe spadki przychodów zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”, natomiast wzrosty sięgające 30 proc. osiągnęły „Super Express” i „Przegląd Sportowy”.

Cennikowe nakłady na reklamy w gazetach (bez rabatów i autopromocji) w I połowie br. wyniosły 777,13 mln zł, o 52,48 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Faktyczny spadek w reklamie gazetowej mógł być jeszcze wyższy, ponieważ w I kwartale br. rzeczywista wartość tego sektora według szacunków Starlinka zmalała o 23 proc., do 70 mln zł (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia szacuje, że w całym br. ten spadek wyniesie 16,1 proc. (zobacz szczegóły).

>>> „Fakt” na czele sprzedaży dzienników, „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem

Liderem segmentu reklamy w dziennikach pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora). W I połowie br. jej cennikowe wpływy wyniosły 202,8 mln zł, o 35,8 mln zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 15 proc.). O kilkanaście procent zmalały też przychody „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 4,2 mln zł, czyli o 11,7 proc., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 2,2 mln zł, czyli o 13,7 proc., oraz bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) - o 2,9 mln zł, czyli o 18 proc.

Spadki zanotowały również „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 5 mln zł (4,1 proc. w dół), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 6,9 mln zł (7,7 proc. w dół) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Communications) - o 5 mln zł (9,5 proc. w dół).

Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) wzrosły w skali roku aż o 13,1 mln zł (to 28,4 proc. w górę), „Metra” (Agora) - o 7,3 mln zł (16,2 proc. w górę), natomiast „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - o 3 mln zł (30,1 proc. w górę).

>>> Spada sprzedaż gazet regionalnych, „Dziennik Zachodni” cały czas na topie

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI.2013

I-VI.2014

GAZETA WYBORCZA

238 704 912 zł

202 845 390 zł

POLSKA

121 807 453 zł

116 798 071 zł

FAKT

88 783 332 zł

81 904 134 zł

SUPER EXPRESS

46 130 717 zł

59 248 128 zł

METRO

45 077 651 zł

52 390 068 zł

RZECZPOSPOLITA

52 752 462 zł

47 738 992 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

35 416 177 zł

31 252 827 zł

PULS BIZNESU

16 149 002 zł

13 933 765 zł

NASZE MIASTO

16 168 458 zł

13 255 163 zł

PRZEGLĄD SPORTOWY

9 892 066 zł

12 873 920 zł

monitorowane tytuły razem

829 616 079 zł

777 131 893 zł

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Nasze Miasto” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” i „Przegląd Sportowy” (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
patryk
przez to ze wyborcza wprowadzila platne artykuly w internecie
odpowiedź
User
@ patryk
Przez to że ludzie w końcu poznali się kto stoi za Gazetą Wyborczą.
odpowiedź
User
AnalMedia
Przez to, że Wielcy Redaktorzy pierdzący w stołki, którzy posady dostali jako znajomi i rodzina królika, g... się na mediach znają, a jedyne co potrafią to robić w konia dziennikarzy na śmieciówkach lub stdentów na darmowych stażach. Więc głupi lud frustracje woli leczyć w tabloidach, a ludzie z odrobiną rozumu spisanego badziewia z Internetu kupuj coraz mnieą, bo sobie sami znajdą za darmo.
odpowiedź