„Gazeta Wyborcza”, „Newsweek” i „Wprost” liderami prasowymi na Twitterze, słabo tabloidy (TOP 20)
Zdecydowanie najpopularniejszymi i najaktywniejszymi polskimi tytułami prasowymi na Twitterze są „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek” i „Wprost”, z których dwa pierwsze mają po ok. 300 tys. followersów. Mało popularne, w porównaniu z wysoką sprzedażą ich wydań drukowanych, są „Fakt” i „Super Express”.
Twitterowy profil „Gazety Wyborczej” obserwuje obecnie (wszystkie dane w tekście są z 3 lutego) 303,2 tys. użytkowników, z których 2,3 tys. przybyło w ciągu minionych 30 dni. Na koncie od stycznia 2009 roku zamieszczono 87,8 tys. wpisów, w tym 2,2 tys. przez ostatni miesiąc - wynika z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
„Gazeta Wyborcza” jest liderem wśród tytułów prasowych na Twitterze w obu tych statystykach, największą przewagę nad konkurentami mając w liczbie opublikowanych wpisów. Na koncie „Gazety Prawnej (działającym od sierpnia 2009 roku) pojawiło się 53,8 tys. postów, na profilu „Wprost” (od lutego 2010 roku) - 53,2 tys., na profilu „Faktu” (od października 2009 roku) - 33,3 tys., na koncie „Dziennika” (będącego marką prasową, gazeta o takim tytule ukazywała się w latach 2006-2009, potem została połączona z „Gazetą Prawną”) - od stycznia 2010 roku - 33 tys., na profilu „Polski The Times” - od sierpnia 2009 roku 30,9 tys., a na koncie „Krytyki Politycznej” - od marca 2009 roku 30,1 tys.
Pod względem liczby followersów „Gazeta Wyborcza” o 17,2 tys. wyprzedza „Newsweek Polska”. O nieco ponad 100 tys. obserwujących mniej od „Newsweeka” ma „Wprost”, który z kolei o 105 tys. wyprzedza „Politykę”. Pozostałe tytuły z pierwszej dziesiątki mają od 19,5 do 54,2 tys. followersów.
Najpopularniejsze profile prasowe w ostatnim miesiącu zyskały też najwięcej nowych obserwujących: „Newsweek” - 24,4 tys., „Gazeta Wyborcza” - 23,3 tys., a „Wprost” - 20 tys. Na koncie „GW” pojawiło się w tym czasie 2,2 tys. wpisów, na profilu „Wprost” - 1,4 tys., a na profilu „Dziennika” - 1,1 tys.
Cała dwudziestka została zdominowana przez dzienniki ogólnopolskie i tygodniki opinii - w zestawieniu jest 17 kont takich profili (licząc z „Dziennikiem”). Dopiero na 14. miejscu znalazł się profil notującego najwyższą sprzedaż wśród gazet „Faktu” (z 13,6 tys. followersów i 33,3 tys. wpisów), natomiast drugi ogólnopolski tabloid - „Super Express” - jest słabo obecny na Twitterze - konto @se_pl jest nieaktywne od czterech lat, a @SuperExpressTV publikuje ledwie po kilka wpisów miesięcznie.
Z kolei najaktywniejsze tytuły prasowe na portalu przede wszystkim promują treści ze swoich serwisów internetowych, linkując do nich we wpisach. Ponadto informują o nowych wydaniach, zamieszczających ich okładki, grafiki z fragmentami najważniejszych tekstów oraz linki do serwisów z e-wydaniami.
Warto zaznaczyć, że ukazujący się od dwóch lat tygodnik „Do Rzeczy” prowadzi dwa porównywalnie popularne i aktywne profile twitterowe: @DoRzeczy_pl z 14,1 tys. followersów i 2,7 tys. wpisów oraz @TygodnikLisicki z 9,2 tys. followersów i 5,4 tys. wpisów.
Co ciekawe, w rankingu znalazł się również nieaktywny profil nieukazującego się od półtora roku „Przekroju”, który nadal ma jednak prawie 9,8 tys. obserwujących.
W listopadzie ub.r. Twittera na komputerach odwiedziło 2,53 mln polskich użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek” i „Wprost” liderami prasowymi na Twitterze, słabo tabloidy (TOP 20)