Grupa IMS z 5,7 mln zł zysku w ub.r., chce kupić brytyjską agencję digital signage Pixel
Zajmująca się marketingiem sensorycznym Grupa IMS szacuje, że w ub.r. zanotowała 43,2 mln zł wpływów ze sprzedaży, 10,9 mln zł zysku EBITDA i 5,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. W zeszłym tygodniu firma podpisała list intencyjny dotyczący kupna angielskiej spółki Pixel Inspiration Holdings Limited zajmującej się reklamą digital signage.
Zgodnie z szacunkami skonsolidowane przychody Grupy IMS ze sprzedaży w ub.r. wyniosły 43,2 mln zł wobec 42,5 mln zł założonych w prognozie. Zysk operacyjny (EBIT) osiągnął wartość 7,5 mln zł wobec oczekiwanych 6,3 mln zł, a zysk netto - 5,7 mln zł wobec 5 mln zł w prognozie.
- W grudniu osiągnęliśmy najwyższe w naszej historii przychody reklamowe, które wyniosły 2,75 mln zł. W dużej mierze, to właśnie dzięki temu zanotowaliśmy wyniki lepsze od naszych oczekiwań - komentuje Piotr Bielawski, wiceprezes IMS.
W 2015 roku firma miała 42,13 mln zł wpływów ze sprzedaży i 6,89 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.
Zgodnie z opublikowanymi w maju ub.r. celami średnioterminowymi Grupy IMS wynik EBITDA firmy ma wynieść 13,5 mln zł w 2017 r., 16,5 mln zł w 2018 r. i 20 mln zł w 2019 r. W tym czasie spółka planuje wypłacać dywidendę zgodną z prowadzoną polityką, która zakłada przeznaczanie dla akcjonariuszy min. 60 proc. jej skonsolidowanego zysku.
W minionym tygodniu Grupa IMS poinformowała, że podpisała list intencyjny dotyczący kupna 90 proc. udziałów w brytyjskiej spółce Pixel Inspiration Holdings Limited, która zajmuje się usługami reklamowymi w systemie digital signage. Jej klientami są m.in. Tesco, L’Oreal, Thomas Cook, Toyota, Links of London, Adecco, AmericanAirlines, Clarks, Giorgio Armani, Heineken, Manchester Airport, Yves Saint Laurent. W 2015 roku zanotowała 33,3 mln zł wpływów i 4 mln zł zysku netto (przy kursie funta wynoszącym 4,96 zł).
Grupa IMS ma do 21 marca złożyć ramową ofertę kupna 90 proc. udziałów Pixel. Nie podano, ile może wynieść cena.
- Potencjalne przejęcie ma na celu znaczące zwiększenie skali prowadzonej działalności oraz osiąganych wyników finansowych przez grupę kapitałową IMS. Ponadto, w ocenie emitenta, pozyskanie spółki Pixel mogłoby znacząco zdynamizować międzynarodowy rozwój usług Grupy IMS, w tym umożliwić szerokie dotarcie na rynek brytyjski - napisała firma w komunikacie giełdowym.
Dołącz do dyskusji: Grupa IMS z 5,7 mln zł zysku w ub.r., chce kupić brytyjską agencję digital signage Pixel