SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Hit generator' nie poprawił udziałów w nowym paśmie

Program "Hit generator" po przeniesieniu na inny dzień i późniejszą godzinę ma prawie takie samy udziały w rynku jak przy emisjach o wcześniejszej porze i przegrywa z propozycjami konkurentów Dwójki. Stacja rozważa jednak kontynuację formatu w jesiennej ramówce.

Od 20 marca br. program "Hit generator" nadawany jest w piątki o 22.35. Dotychczas w tym paśmie pokazano trzy wydania formatu - obejrzało je średnio 823 tys. widzów, a udział TVP 2 w czasie ich emisji wyniósł 8,98 proc. w grupie 4+ i 7,70 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Udział Dwójki w czasie nadawania show po zmianie jego dnia i godziny emisji, jest zatem zbliżony do tego, jaki "Hit generator" notował, gdy nadawano go jeszcze w soboty o 21.05. W tym paśmie wyemitowano w sumie cztery odcinki programu, a trzy pierwsze z nich miały 8,76 proc. udziału w 4+ i 7,43 proc. w 16-49. Ich oglądalność wyniosła natomiast 1,31 mln widzów.

Program po przeniesieniu na piątek nie tylko nie poprawił wyników TVP 2 o nowej porze, ale wręcz pogorszył je znacznie w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Bowiem rok temu Dwójkę w piątkowym paśmie między 22.35 a 23.33 oglądało aż 1,54 mln widzów, dając jej odpowiednio17,88 proc. i 14,73 proc. udziału.

W czasie nadawania "Hit generatora" TVP 2 przegrywa z wszystkimi swoimi konkurentami. Liderem pasma jest TVN, nadający filmy fabularne, które dają mu 21,26 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu znajduje się TVP 1 (także filmy, serial "Pod osłoną nocy"; 17,82 proc.), a na trzecim - Polsat (filmy; 13,26 proc.).

Mimo słabych wyników oglądalności show, TVP 2 wyemituje wszystkie zaplanowane na ten sezon odcinki "Hit generatora" zgodnie z ustaleniami umowy zawartej z producentem i patronami medialnymi. - Program ten ma na celu promocję polskiej piosenki. Wpisuje się więc w realizację misji telewizji publicznej. Kryterium oglądalności jest ważne, ale nie decydujące przy ocenie takiego programu - tłumaczy nam Daniel Jabłoński, p.o. rzecznik prasowy TVP i dodaje, że Dwójka rozważa emisję "Hit generatora" także w ramówce jesiennej.

Oglądalność "Hit generatora" odcinek po odcinku (po zmianie pory emisji)

hitgenerator


Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji show

hitgeneratorkonkurencja

Dołącz do dyskusji: 'Hit generator' nie poprawił udziałów w nowym paśmie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl