IAB Europe kampanią #NoEasyWins staje w obronie reklamy targetowanej
Organizacja branży reklamy internetowej IAB Europe w najnowszej kampanii #NoEasyWins przekonuje, że "zakaz reklamy ukierunkowanej niesie za sobą wyraźnie przewidywalne negatywne konsekwencje zarówno dla konsumentów, małych firm, jak i wydawców".
W ramach kampanii #NoEasyWins powstały krótkie filmy, w których padają kluczowe odpowiedzi na pytanie, kto naprawdę traci, gdy odbiera się firmom dostęp do wysoce skutecznych i tanich narzędzi targetowania.
- Reklama targetowana wspiera tysiące małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej, co pozwala im nawiązać kontakt z nowymi klientami i pomóc im się rozwijać. Nie ma łatwych wygranych w tworzeniu polityki cyfrowej, ale zakaz reklamy ukierunkowanej byłby niezwykle krótkowzroczny i ostatecznie zaszkodziłby regionalnej gospodarce w tym szczególnie niestabilnym czasie - komentuje Marcin Nowacki, wiceprezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz prezes European Enterprise Alliance.
IAB Europe: reklama targetowana ważna dla MŚP
Jak zaznaczają twórcy kampania #NoEasyWins podkreśla, że targetowanie ma kluczowe znaczenie dla wzrostu przychodów z reklam. Stało się to jeszcze ważniejsze dla europejskich MŚP i innych firm, które pandemia COVID-19 zmusiła do przejścia na marketing cyfrowy.
Unia Europejska decyduje o przyszłości reklamy targetowanej
Obecnie nad Aktem o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act) pracuje Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego (IMCO),
Twórcy kampanii IAB Europe przekonują, że ich działania mają na celu "rozprawienie się z nieprawdziwymi informacjami pochodzących z niektórych kręgów politycznych w Brukseli".
"Opierając się na licznych analizach i raportach na temat wartości reklamy ukierunkowanej, uzmysławia ona decydentom, że nie ma łatwych wygranych w złożonym obszarze kształtowania polityki cyfrowej" - informuje IAB Europe.
Organizacja wskazuje na potencjalnie negatywne konsekwencje uchwalenia zakazu lub ograniczenia reklam targetowanych w Europie. "Reklama oparta na danych ma bowiem kluczowe znaczenie między innymi dla: małych firm, które wykorzystują ją, aby znaleźć klientów; wydawców, którzy z kolei polegają na niej w celu uzyskania przychodów oraz milionów użytkowników w całej Europie, którzy chcą mieć swobodę wyboru treści i usług online, za które płacą poprzez subskrypcję i do których uzyskują dostęp w zamian za chęć otrzymywania reklam" - wyliczają twórcy #NoEasyWins.
Dołącz do dyskusji: IAB Europe kampanią #NoEasyWins staje w obronie reklamy targetowanej