Isobar Polska z większą stratą. Coraz mniej z reklam
W 2023 roku przychody agencji Isobar Polska (należącej do koncernu Dentsu) zmalały o 12 proc., a jeszcze mocniej zmniejszyły się wpływy z usług reklamowych. Przy słabszym ograniczeniu kosztów strata spółki pogłębiła się ponad dwukrotnie.
Isobar Polska wypracowała w 2023 roku 77,8 mln zł przychodów sprzedażowych, o 12,4 proc. mniej niż przed rokiem (88,85 mln zł). Mocniej zmalały wpływy z usług reklamowych - z 51,5 do 42,67 mln zł, natomiast te z usług informatycznych - z 37,22 do 34,98 mln zł. Drobnym uzupełnieniem są usługi konsultingowe, które w ub.r. przyniosły 151,3 tys. zł, a rok wcześniej 134,8 tys. zł.
Wpływy w ramach koncernu Dentsu poszły w dół z 29,21 do 23,12 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 16,68 mln zł od Dentsu Polska. Agencja w sprawozdaniu zaznaczyła, że „świadczyła usługi zarówno bezpośrednio na rzecz podmiotów niepowiązanych, jak również była podwykonawcą usług świadczonych przez pozostałe spółki z grupy Dentsu Polska w Polsce”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną Isobar Polska przeznaczyła w 2023 roku 83,26 mln zł, tylko o 2,6 proc. mniej niż przed rokiem. Nakłady na usługi obce zmniejszyły się z 54,71 do 53,65 mln zł, na wynagrodzenia - z 24,26 do 23,59 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 5,45 do 5,29 mln zł. Agencja w ub.r. zatrudniała średnio 239 osób, o 12 mniej niż przed rokiem.
Zakupy w ramach koncernu Dentsu kosztowały spółkę 25,31 mln zł, z czego 8,78 mln zł zapłaciła Dentsu Polska, 6,43 mln zł Propeller Film, 3,85 mln zł Dentsu Globa, a 3,14 mln zł Dentsu International.
Nieznacznie zmalały koszty finansowe agencji (głównie odsetek) - z 1,49 do 1,43 mln zł, zaś pozostałe wydatki operacyjne skurczyły się z 1,35 mln zł (z czego 1,31 mln zł to strata z rozchodu aktywów trwałych) do 171,6 tys. zł.
Na poziomie operacyjnym rentowność Isobar Polska poszła w dół z 2,19 mln zł zysku do 5,51 mln zł straty, a strata netto pogłębiła się z 1,35 do 3,72 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Isobar Polska z większą stratą. Coraz mniej z reklam