SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak polskie marki angażują fanów na Facebooku?

Wśród polskich marek na Facebooku największe zaangażowanie użytkowników potrafią wywołać brandy odzieżowe i telekomunikacyjne, z kolei banki udostępniają najmniej zdjęć, a najwięcej filmów wideo - wynika z raportu firm Sotrender i Mindshare.

Telekomunikacja, żywność oraz IT/elektronika to kategorie, z których marki mają największą liczbę fanów. Najwyższy, bo aż 89-procentowy wzrost liczby osób, które polubiły fanpage’e marek i firm odnotowała kategoria IT/elektronika. Zaraz za nią - z 74-procentowym wzrostem liczby fanów - znalazła się kategoria napoje.

Co ciekawe, marki z segmentu żywność stosunkowo najrzadziej zamieszczają wpisy ( średnio poniżej jednego postu dziennie). W kategoriach piwo i alkohole największe wzrosty zaangażowania odnotowywane są w weekendy, a w komunikację na profilach marek piw użytkownicy Facebooka najczęściej i najchętniej angażują się w niedziele oraz o godzinie 13.

Co zrobić, aby fan page skutecznie angażował? Okazuje się, że posty, które wzbudzają najwięcej emocji, to te najbardziej zwięzłe - zawierające od 3 do 50 znaków.

Najbardziej angażującą kategorią w pierwszym półroczu br. była telekomunikacja, która zanotowała 40-procentowy wzrost liczby fanów (profile marek telekomunikacyjnych polubiło blisko 2 mln. 723 nowych fanów). W dużej mierze przyczyniła się do tego popularność fanpage’y Serca i Rozumu i Play, a także udany debiut nju mobile.

Profile banków może nie tętnią życiem (na koniec czerwca miały łącznie tylko 810 tys. fanów), ale za to najczęściej zawierają różnego rodzaju multimedia. Na przekór wszechobecnej komunikacji obrazkowej, pojawiają się na nich linki i klipy wideo. O tym, że jest to szczególnie wymagająca kategoria, świadczy również fakt, że w bankowości na Facebooku relatywnie mocno angażują posty zawierające słowo „konkurs”.

Za to dużym zainteresowaniem niezmiennie cieszą się fan page’e firm odzieżowych i kosmetycznych. W pierwszym półroczu tego roku przybyło im ponad 2 mln fanów. Cechą charakterystyczną profili tego typu jest zamieszczanie dużej liczby zdjęć, które skutecznie przyciągają uwagę, przez co są w stanie mocniej zaangażować odbiorcę.

Raport „W poszukiwaniu zaangażowania - weryfikacja aktywności marek na Facebooku” przedstawia dane dotyczące profili firm z 11 kategorii: Alkohole, Banki, E-commerce, IT/ Elektronika, Kosmetyki, Napoje, Odzież, Piwo, Samochody, Telekomunikacja oraz Żywność, według wewnętrznej kategoryzacji firmy Sotrender. Z każdej grupy analizie poddano 20 polskich profili firm na portalu Facebook, które na dzień 30 czerwca 2013 roku posiadały największą liczbę fanów. Badanie objęło pełną populację zdarzeń na 20 polskich fanpage’ach firm działających na polskim rynku w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2013 r. Z analizy wyłączono profile międzynarodowe, które na swojej stronie kierują komunikację do użytkowników z różnych krajów, stosując targetowanie wpisów.

Wszystkie badania wykonano w oparciu o dane zbierane przez aplikację Sotrender i metodologię opracowaną przez Sotrender Research Team.

Zastosowane wskaźniki:
• Fani strony - użytkownicy, którzy polubili profil strony.
• Zaangażowani - unikalni użytkownicy, którzy w analizowanym okresie wykonali przynajmniej jedną aktywność na stronie (polubienie, komentarz, dodanie postu lub zdjęcia bądź oddali głos w ankiecie) lub w danej kategorii (w przypadku porównań kategorii).
• Top posty - najlepsze wpisy administratorów strony wybrane na podstawie liczby zaangażowanych użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Jak polskie marki angażują fanów na Facebooku?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl