Właściciel Biedronki z kolejnym rekordem zysku i przychodów w 2020 roku
Spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka, w roku obrotowym 2020 odnotowała 3,17 mld zł zysku operacyjnego oraz 61,29 mld zł przychodu operacyjnego. Sieć zrealizowała 35 kampanii marketingowych.
Jeronimo Martins Polska odnotowała w roku obrotowym, trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 roku, przychody operacyjne w wysokości 61,29 mld zł. Koszty operacyjne wyniosły ok. 58,12 mld zł, a zysk operacyjny wyniósł 3,17 mld zł. Zysk netto właściciela Biedronki wyniósł nieco ponad 2,44 mld zł.
Wskaźnik EBITDA wzrósł o 9,9 proc., do 4,23 mld zł. Zysk EBITDA po raz pierwszy przekroczył 4 mld zł.
Jeronimo Martins Polska zapłaciła za 2020 rok 582,56 mln zł podatku dochodowego.
Biedronka zrealizowała 35 kampanii reklamowych w 2020 roku
Dobre wyniki spółka osiągnęła m.in. za sprawą wejścia w nowe kanały sprzedaży. "Mając na uwadze sytuacje i potrzeby konsumentów spółka wykazała zdolność do adaptacji i nawiązała współpracę z Glovo (firmą specjalizującą się w dostarczaniu wszelkiego rodzaju zakupów do domów). Usługa ta stała się dostępna w 28 największych miastach w Polsce, oferując klientom szeroką gamę produktów Biedronki z dostawą do domu. Inicjatywa ta umożliwia również spółce monitorowanie trendów w preferencjach i potrzebach polskich konsumentów w tym segmencie" - pisze zarząd w sprawozdaniu.
Na wyniki Jeronimo Martins Polska w roku pandemii wpłynęły również takie czynniki jak zmieniające się nawyki konsumentów oraz szybka reakcja sieci na te zmiany.
Właściciel Biedronki w 2020 roku zrealizował 35 kampanii reklamowych oraz zlecił produkcję około 200 ulotek handlowych, "których głównym celem było zwiększenie ruchu w sklepach i zachęcenie klientów do odwiedzin.” – pisze spółka w sprawozdaniu. Jeronimo Martins Polska wprowadziło na rynek 196 nowych produktów marek własnych i kontynuowała rozwój tego typu asortymentu.
Karta lojalnościowa "Moja Biedronka" ma już ponad 9 milionów aktywnych użytkowników - napisano w sprawozdaniu.
„W 2021 roku wzrost sprzedaży nadal będzie strategicznym celem Biedronki. Spółka za priorytet przyjmuje dalsze spełnianie potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów poprzez ciągłe doskonalenie asortymentu i struktury kategorii oraz rozbudowę sieci poprzez realizację planu otwarcia i remontu sklepów” – informuje zarząd Jeronimo Martins Polska
Na koniec 2020 roku w Polsce działało 3750 kas samoobsługowych w 1100 sklepach Biedronki. Zatrudnienie dyskontera przekroczyło 70 tys. osób.
W tym roku właściciel Biedronki chce wydać 1,5 mld zł na remonty sklepów, centrów dystrybucyjnych oraz otwarcie 100 nowych placówek, zasilanych panelami fotowoltaicznymi.
Dołącz do dyskusji: Właściciel Biedronki z kolejnym rekordem zysku i przychodów w 2020 roku