Z okazji święta kobiet Johnnie Walker będzie panią Jane Walker
W hołdzie kobietom na całym świecie, producent marki whisky Johnnie Walker Black Label wprowadza do sprzedaży damską, limitowaną edycję - "Jane Walker".
Charakterystyczny "kroczący mężczyzna" z etykiety popularnego trunku zyska własny kobiecy odpowiednik. W ten sposób firma Diageo, producent Johnnie Walker, chce uczcić światowy Dzień Kobiet (8 marca) oraz miesiąc historii kobiet (w USA obchodzony przez cały marzec).
Limitowaną edycję "Jane Walker" będzie można kupić na terenie Stanów Zjednoczonych od marca. Firma przekaże 1 dolara od każdej wyprodukowanej butelki na rzecz organizacji wspierających kobiety w biznesie, kulturze i polityce, m.in She Should Run (pomagająca podjąć kobietom aktywność polityczną) czy Monumental Women (ruch na rzecz budowy pomnika sufrażystek w nowojorskim Central Parku).
- Z dumą wznosimy toast za liczne osiągnięcia kobiet oraz wszystkich, którzy przyczynili się do postępu w zakresie równości płci. Wierzymy, że nie ma lepszego okresu do przedstawienia naszej ikony - Jane Walker, wspierającej organizacje dzielące naszą misję - powiedziała Stephanie Jacoby, wiceprezeska Johnnie Walker.
Firma Diageo dzięki "damskiemu" odpowiednikowi chce również zwiększyć zainteresowanie konsumentek whisky, alkoholem postrzeganym przeważnie jako "męski".
Reklamy z Jane Walker pojawią się na łamach kilkunastu czasopism, w tym "New Yorkera", "Vanity Fair", "New York Timesa", "Financial Timesa", "Hollywood Reportera" czy "Time". Za kreację kampanii promocyjnej odpowiada agencja Anomaly.
Co ciekawe, koncept Jane Walker pojawił się w Diageo w 2016 roku - już wtedy firma planowała wypuścić na rynek limitowaną edycję, jeśli prezydentem USA po raz pierwszy w historii zostałaby kobieta. Z planu wycofano się po porażce Hillary Clinton z Donaldem Trumpem.
Dołącz do dyskusji: Z okazji święta kobiet Johnnie Walker będzie panią Jane Walker