“Kaczor Donald” stał się dwutygodnikiem, bo jego sprzedaż spada
Wydawnictwo Egmont Polska zdecydowało o przekształceniu kierowanego do dzieci magazynu “Kaczor Donald” z tygodnika w dwutygodnik. Wydawca swoją decyzję tłumaczy spadającą sprzedażą komiksowego tytułu.
Jak wynika z danych ZKDP, opacowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem “Kaczora Donalda” w 2011 roku wyniosła 27 087 egz. W 2010 roku było to 35 390 egz., a np. w 2008 roku - aż 58 221 egz. “Kaczor Donald” ukazuje się od 1994 roku (zastąpił wtedy pismo “Mickey Mouse”), przez pierwsze trzy lata był już dwutygodnikiem, a tygodnikiem został w 1997 roku. Jak podaje wydawca, w 1999 roku osiągał sprzedaż dochodzącą nawet do 280 tys. egz.
Bez zmian pozostaje formuła pisma, które publikuje komiksy o przygodach Donalda, Sknerusa, Myszki Miki i Goofiego, a także łamigłówki, porady, konkursy i zabawy słowne. “Kaczor Donald” kierowany jest do dzieci w wieku od 7 do 12 lat.
W pierwszym numerze w cyklu dwutygodniowym, które ukazało się w środę 11 kwietnia br., znaleźć można komiks „Obsługiwałem swojego kuzyna”, a do wydania dołączono rozkładany miecz laserowy. Po zmianie częstotliwości nie zmieniła się cena pisma, która nadal wynosi 6,99 zł, Redaktorem prowadzącym pozostaje Grzegorz Rutke.
Dołącz do dyskusji: “Kaczor Donald” stał się dwutygodnikiem, bo jego sprzedaż spada