SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rządowa kampania tarcz antyinflacyjnych "Chronimy rodziny, obniżamy podatki" kosztowała ponad 7 mln złotych

Rządowa kampania temat Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej "Chronimy rodziny, obniżamy podatki" kosztowała podatników 7,1 mln zł. Emisja reklamy w serwisie Interia.pl to koszt 51,5 tys. zł - wynika z informacji udzielonych w odpowiedzi na poselską interpelację.

Kampania społeczna Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na temat Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej "Chronimy rodziny, obniżamy podatki" ruszyła pod koniec ubiegłego roku. Swoim zasięgiem objęła telewizję, radio, outdoor, prasę i internet.

"Kampania społeczna pokaże, jak wprowadzone obniżki podatków oraz dodatek osłonowy wpłyną pozytywnie na sytuację finansową Polaków" - podkreślono w komunikacie.

Spoty radiowe i telewizyjne były emitowane od 21 grudnia 2021 r. do 31 stycznia 2022 r. W tym samym czasie w outdorze kampania objęła 650 tablic reklamowych w całej Polsce.

Kampania o Tarczy Antyinflacyjnej za 7 mln zł

Koszty kampanii "Chronimy rodziny, obniżamy podatki" poznajemy dzięki Interpelacji, którą do KPRM złożyli posłowie i Konrad Frysztak, Michał Krawczyk, Aleksander Miszalski i posłanki Aleksandra Gajewska oraz Magdalena Łośko. Odpowiedzi udzielił im Jarosław Wenderlich - podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Nie ujawniono przy tym, jak koszty rozłożyły się na poszczególne stacje radiowe, telewizyjne i media internetowe. Budżet kampanii objął okres od 9 grudnia 2021 roku do 8 lutego br.

Z odpowiedzi przekazanych w interpelacji wynika, że działania realizowane w ramach kampanii kosztowały ok. 7,1 mln złotych. Na emisję spotów radiowych i telewizyjnych wydano 5 296 268,23 zł. KPRM poinformował, że kampania telewizyjna dotarła do 24 mln widzów, (1099 emisji), w radiu do 36,4 mln słuchaczy dzięki 12 232 emisjom. Produkcja spotów kosztowała 349 850,60 zł. Ich wykonawcą była firma Aplan Media.

Za 97 publikacji w prasie zapłacono 338 820,72 zł. 663 tablice informacyjne na outdoorze kosztowały 1 069 453,00 zł. Kampania outdoorowa dotarła do 13,5 mln odbiorców.

Banner w serwisie Interia.pl kosztował 51 330,50 zł za 19,37 mln emisji.

- Wszystkie zamówienia realizowane były zgodnie z procedurami obowiązującymi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - poinformował Jarosław Wenderlich.

Rząd kolejna raz informuje publicznie o kosztach prowadzonych przez siebie kampanii informacyjnych. Wydatki na rządowej kampanii szczepień na covid wyniosły 86,8 mln zł, z czego po ponad 7 mln zł trafiło do Telewizji Polskiej i Polsatu, a prawie 6 mln zł do Grupy RMF, natomiast akcja w ogóle nie była prowadzona m.in. w mediach TVN Grupy Discovery i Ringier Axel Springer Polska, a w przypadku grupy Agora uwzględniono tylko nośniki outdoorowe jej spółki zależnej AMS.

Dołącz do dyskusji: Rządowa kampania tarcz antyinflacyjnych "Chronimy rodziny, obniżamy podatki" kosztowała ponad 7 mln złotych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
jak coś jest dobre to reklamować chyba nie trzeba
0 0
odpowiedź
User
Studio Yayo
Chronimy rodziny, więc wyrzuciliśmy w błoto 7 mln, które moglibyśmy tym rodzinom dać :)
0 0
odpowiedź
User
Abc
Tu 7 mln... na kampanię z żarówką 12 mln... i tak PiS robi sobie kampanię przedwyborczą za nasze publiczne pieniądze :/
0 0
odpowiedź