Kaskaderskie reklamy Wranglera nie promują wandalizmu
Komisja Etyki Reklamy oddaliła protest dotyczący outdoorowych plakatów odzieży Wrangler. Autor skargi ocenił, że layouty pokazujące kaskaderów w dynamicznych ujęciach promują wandalizm.
„Reklama firmy Wrangler przedstawia młodego człowieka, który, jak możemy się domyślać wybił, właśnie szybę nogą. Odłamki szkła są widoczne na całym zdjęciu” - tak outdoorowy plakat odzieży Wrangler opisał odbiorca, który poskarżył się na niego do Komisji Etyki Reklamy. „Do takiej interpretacji przyczynia się również slogan ‘We are animals’, czyli ‘Jesteśmy zwierzętami’” - zaznaczył autor protestu, oceniając, że „reklama propaguje wandalizm, zachęcając do dawania upustu zwierzęcym instynktom. Propagowanie takich treści na gigantycznych billboardach w kraju, gdzie wandalizm jest plagą, jest niedopuszczalne i obraża naszą godność”.
>>> Kaskaderzy w wiosenno letniej kampanii Wrangler
Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty zawierania elementów, które zachęcają do aktów przemocy oraz sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej. Odpowiedzialna za kampanię odzieży Wrangler firma VF Polska Distribution nie ustosunkowała się do tych oskarżeń.
Natomiast Komisja Etyki Reklamy po rozpatrzeniu sprawy uznała, że plakaty nie zachęcają do przemocy, nie naruszając tym samym kodeksu branżowego. Zespół orzekający zwrócił uwagę, że reklamy są pewną metaforą wytrzymałości odzieży Wrangler, a rozważni odbiorcy zauważą, że na plakatach przedstawiono kaskaderów w akcji i nie jest to zachowanie do naśladowania.
Dołącz do dyskusji: Kaskaderskie reklamy Wranglera nie promują wandalizmu