Kino Polska zyskało najwięcej, Zone Romantica spadła najbardziej
AXN był w kwietniu br. niezmiennie liderem oglądalności wśród kanałów filmowych. Największy wzrost zanotowała stacja Kino Polska, a największy spadek dotknął telenowelowy kanał Zone Romantica.
Udział nadającej głównie seriale sensacyjne, kryminalne i przygodowe stacji AXN w ubiegłym miesiącu wyniósł 0,85 proc. i było to o 28,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugie miejsce awansował kanał Kino Polska. Jego udział w rynku w kwietniu br. wyniósł 0,72 proc., czyli był aż o 116,2 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. To największy wzrost w zestawieniu.
- Za sukcesem Kino Polska stoi przede wszystkim dobry produkt i dobra dystrybucja. Polacy – co wiemy z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown na zlecenie At Media – lubią wracać do starych dobrych filmów i seriali. Kino Polska wpisuje się w tę potrzebę, emitując lubiane klasyki polskiego kina, takie jak: „Uprowadzenie Agaty”, „Kroll”, czy „Piłkarski Poker” - tłumaczy nam Wojciech Kowalczyk, szef marketingu At Media (sprzedaje czas reklamowy w Kino Polska). Jak dodaje, kanał włożył dużo pracy w zbudowanie dystrybucji i dziś dociera już do 47 proc. domów w Polsce.
Trzecie miejsce zajęła stacja Comedy Central, której udział wzrósł o 45,60 proc. do 0,49 proc. udziału. Kanał w marcu br. poszerzył zasięg o Cyfrowy Polsat.
Największy spadek w zestawieniu kanałów filmowych dotyczył Zone Romantiki. Jej udział spadł o 41,40 proc. do 0,03 proc.
wszyscy 4+ | ||||
kwiecień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
AXN | 36 775 | 0,66 | 53 322 | 0,848 |
Kino Polska | 18 607 | 0,334 | 45 429 | 0,722 |
Comedy Central | 18 553 | 0,333 | 30 482 | 0,485 |
Hallmark Channel | 18 720 | 0,336 | 23 538 | 0,374 |
TCM | 7 661 | 0,137 | 18 065 | 0,287 |
HBO | 12 680 | 0,227 | 16 302 | 0,259 |
Ale Kino | 14 286 | 0,256 | 15 930 | 0,253 |
Polsat Film | 11 720 | 0,186 | ||
Zone Europa | 8 715 | 0,156 | 9 970 | 0,159 |
Fox Life | 10 863 | 0,195 | 9 953 | 0,158 |
HBO 2 | 5 149 | 0,092 | 9 054 | 0,144 |
Universal Channel | 8 896 | 0,141 | ||
FilmBox | 5 097 | 0,091 | 8 387 | 0,133 |
HBO Comedy | 3 143 | 0,056 | 7 346 | 0,117 |
Canal+ Film | 5 537 | 0,099 | 7 198 | 0,114 |
Movies 24 | 8 615 | 0,155 | 7 138 | 0,114 |
Canal+ | 7 046 | 0,126 | 6 927 | 0,11 |
AXN Crime | 3 383 | 0,061 | 5 219 | 0,083 |
AXN Sci-Fi | 6 819 | 0,122 | 4 950 | 0,079 |
BBC Entertainment | 3 226 | 0,058 | 4 433 | 0,07 |
Zone Romantica | 3 213 | 0,058 | 2 166 | 0,034 |
Cinemax | 895 | 0,016 | 1 850 | 0,029 |
Cinemax2 | 1 551 | 0,028 | 1 546 | 0,025 |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem w zeszłym miesiącu także była stacja AXN, ale tutaj jej udział w rynku przekroczył 1 proc. i wyniósł 1,27 proc. W ciągu roku kanał ten poprawił wyniki o 23,50 proc.
Drugie miejsce z rekordowym wzrostem udziału o 146,4 proc. zanotował kanał Kino Polska. Stacja ta w kwietniu miała 0,87 proc. udziału.
Trzecią lokatę z wynikiem na poziomie 0,86 proc. zajął Comedy Central. Jego udział wzrósł o 37,2 proc.
Podobnie jak 4+ tak i w grupie komercyjnej najbardziej w dół poszły wyniki Zone Romantiki, która spadła na ostatnie miejsce w rankingu kanałów filomowych. Jej udział spadł o 60,7 proc. do 0,02 proc.
wszyscy 16-49 | ||||
kwiecień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
AXN | 24 642 | 1,028 | 33 782 | 1,27 |
Kino Polska | 8 423 | 0,351 | 23 008 | 0,865 |
Comedy Central | 15 038 | 0,627 | 22 864 | 0,86 |
Hallmark Channel | 8 457 | 0,353 | 11 480 | 0,432 |
HBO | 8 070 | 0,337 | 10 997 | 0,413 |
Polsat Film | 7 218 | 0,271 | ||
Ale Kino | 7 081 | 0,295 | 7 132 | 0,268 |
Fox Life | 7 792 | 0,325 | 6 602 | 0,248 |
TCM | 3 574 | 0,149 | 6 362 | 0,239 |
HBO 2 | 3 726 | 0,155 | 6 163 | 0,232 |
HBO Comedy | 1 980 | 0,083 | 5 271 | 0,198 |
Universal Channel | 5 054 | 0,19 | ||
FilmBox | 3 438 | 0,143 | 4 790 | 0,18 |
Canal+ | 4 239 | 0,177 | 4 317 | 0,162 |
Zone Europa | 3 589 | 0,15 | 4 108 | 0,154 |
Canal+ Film | 3 531 | 0,147 | 4 087 | 0,154 |
AXN Sci-Fi | 6 009 | 0,251 | 3 535 | 0,133 |
Movies 24 | 5 421 | 0,226 | 3 210 | 0,121 |
AXN Crime | 1 950 | 0,081 | 2 810 | 0,106 |
BBC Entertainment | 1 463 | 0,061 | 1 913 | 0,072 |
Cinemax | 597 | 0,025 | 1 393 | 0,052 |
Cinemax2 | 1 010 | 0,042 | 951 | 0,036 |
Zone Romantica | 1 462 | 0,061 | 643 | 0,024 |
Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały udostępnione dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska zyskało najwięcej, Zone Romantica spadła najbardziej