SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kobiece tytuły najchętniej czytane, bez wzrostów w czołówce

W okresie od października ub.r. do kwietnia br. żaden tytuł z pierwszej dziesiątki najchętniej czytanych miesięczników  nie zanotował wzrostu czytelnictwa. W czołówce znalazły się głównie kobiece pisma poradnikowe.

Z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku, wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,21 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,33 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,35 proc., która zanotowała spadek o 0,92 pkt. proc.

Na trzecim miejscu uplasował się wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora są), który czytany jest przez 8,69 proc. respondentów (spadek o 0,30 pkt. proc.). Oczko niżej znalazł się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w analizowanym okresie wyniosło 8,52 proc., czyli o 0,48 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,80 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.

Wirtualnemedia.plListopad 2011 - kwiecień 2012Listopad 2010 - kwiecień 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl12,21%12,33%
Claudia9,35%10,27%
Cztery Kąty8,69%8,99%
Focus8,52%9,00%
Poradnik Domowy7,80%8,64%
Murator7,63%7,89%
Kobieta i Życie7,15%7,62%
Olivia6,53%6,74%
Dobre Rady6,24%6,48%
Komputer Świat5,91%-
Przepisy Czytelników5,91%-
Świat Kobiety5,89%6,89%
Mój Piękny Ogród5,75%5,83%
Avanti5,55%5,67%
National Geographic5,51%6,01%
Auto Moto4,95%4,82%
Działkowiec4,85%4,87%
Glamour4,59%4,62%
Mamo To Ja4,27%4,50%
Świat Wiedzy4,07%-
Przyślij Przepis!3,98%3,91%
Pani3,84%4,07%
CD Action3,40%3,36%
Joy3,26%3,41%
CKM3,14%4,25%
Moje Mieszkanie3,09%3,17%
Cosmopolitan3,01%3,50%
Dom & Wnętrze2,87%3,14%
PC Format2,77%3,15%
Moje Gotowanie2,71%3,15%
Zwierciadło2,56%2,40%
Auto Motor i Sport2,44%2,58%
M jak mieszkanie2,35%2,87%
Elle2,30%2,57%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,28%2,03%
Playboy2,17%2,73%
Naj Magazyn2,16%2,30%
Zdrowie2,02%2,59%
Moda na Zdrowie2,01%2,78%
Samo Zdrowie2,01%2,90%
Uroda2,01%2,60%
Ładny Dom1,96%3,17%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,95%2,06%
Twoje Dziecko1,95%2,11%
Dziecko1,94%1,98%
Focus Historia1,89%1,74%
Świat Motocykli1,87%1,69%
Kwietnik1,85%2,02%
Dobre Wnętrze1,85%-
Logo1,85%2,25%
PC World1,83%-
TopGear1,83%1,60%
Charaktery1,83%1,55%
Men's Health1,79%1,63%
Kuchnia1,78%-
Twój Maluszek1,75%-
Auto Świat Poradnik1,74%1,90%
Magazyn Futbol1,63%1,97%
National. Geographic. Traveler1,62%1,56%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,62%1,92%
Chip1,60%1,73%
Film1,59%1,71%
Dziewczyna1,50%1,97%
Przepis na Zdrowie1,49%-
Burda1,43%1,58%
Wróżka1,42%1,56%
Bravo Girl1,40%-
Popcorn1,40%1,60%
Forbes1,32%1,41%
Przepis na Ogród1,32%1,00%
Vita1,25%1,78%
M jak Mama1,25%1,37%
InStyle1,24%1,13%
Majster1,15%1,44%
Na ścieżkach życia1,14%1,12%
Twist0,98%1,12%
Sól i Pieprz0,96%1,01%
Zbuduj Dom0,95%1,11%
Reader's Digest0,94%1,27%
Gotuj Krok po Kroku0,92%-
Weranda0,90%0,67%
21. wiek0,88%0,99%
Voyage0,78%0,81%
Podróże0,75%0,69%
Sukces0,70%0,78%
Hot Moda & Shopping0,65%0,74%
Shape0,64%0,86%
Cars Magazyn o Samochodach0,53%0,53%
Fun Club0,51%0,47%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,50%0,46%
Architektura-Murator0,47%0,47%
Żagle0,42%0,38%
Maxim Polska0,41%-


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. W analizowanym okresie sięgało po niego 2,49 proc. pytanych, czyli o 0,63 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn “Mój Piękny Dom” (2,22 proc., spadek o 0,44 pkt. proc.). 

Wirtualnemedia.plListopad 2011 - kwiecień 2012Listopad 2010 - kwiecień 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,49%3,12%
Mój Piękny Dom2,22%2,66%
Auto Świat 4x41,94%2,01%
Komputer Świat Gry1,63%1,91%
Komputer Świat Ekspert1,27%1,52%
Rodzice1,25%1,62%
Play0,67%-
Elle Decoration0,66%0,71%
Weranda Country0,34%0,40%
Style i Charaktery0,30%0,57%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,24%0,22%

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 325 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Kobiece tytuły najchętniej czytane, bez wzrostów w czołówce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anka
Claudia najchętniej czytana? Najgorzej się sprzedaje wśród miesięczników. JAKIM CUDEM?
odpowiedż brzmi: Znaja tytuł, lub jeden numer czyta całe miasto.
odpowiedź