Kobiece tytuły najchętniej czytane, bez wzrostów w czołówce
W okresie od października ub.r. do kwietnia br. żaden tytuł z pierwszej dziesiątki najchętniej czytanych miesięczników nie zanotował wzrostu czytelnictwa. W czołówce znalazły się głównie kobiece pisma poradnikowe.
Z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku, wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,21 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,33 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,35 proc., która zanotowała spadek o 0,92 pkt. proc.
Na trzecim miejscu uplasował się wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora są), który czytany jest przez 8,69 proc. respondentów (spadek o 0,30 pkt. proc.). Oczko niżej znalazł się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w analizowanym okresie wyniosło 8,52 proc., czyli o 0,48 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,80 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.
Wirtualnemedia.pl | Listopad 2011 - kwiecień 2012 | Listopad 2010 - kwiecień 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 12,21% | 12,33% |
Claudia | 9,35% | 10,27% |
Cztery Kąty | 8,69% | 8,99% |
Focus | 8,52% | 9,00% |
Poradnik Domowy | 7,80% | 8,64% |
Murator | 7,63% | 7,89% |
Kobieta i Życie | 7,15% | 7,62% |
Olivia | 6,53% | 6,74% |
Dobre Rady | 6,24% | 6,48% |
Komputer Świat | 5,91% | - |
Przepisy Czytelników | 5,91% | - |
Świat Kobiety | 5,89% | 6,89% |
Mój Piękny Ogród | 5,75% | 5,83% |
Avanti | 5,55% | 5,67% |
National Geographic | 5,51% | 6,01% |
Auto Moto | 4,95% | 4,82% |
Działkowiec | 4,85% | 4,87% |
Glamour | 4,59% | 4,62% |
Mamo To Ja | 4,27% | 4,50% |
Świat Wiedzy | 4,07% | - |
Przyślij Przepis! | 3,98% | 3,91% |
Pani | 3,84% | 4,07% |
CD Action | 3,40% | 3,36% |
Joy | 3,26% | 3,41% |
CKM | 3,14% | 4,25% |
Moje Mieszkanie | 3,09% | 3,17% |
Cosmopolitan | 3,01% | 3,50% |
Dom & Wnętrze | 2,87% | 3,14% |
PC Format | 2,77% | 3,15% |
Moje Gotowanie | 2,71% | 3,15% |
Zwierciadło | 2,56% | 2,40% |
Auto Motor i Sport | 2,44% | 2,58% |
M jak mieszkanie | 2,35% | 2,87% |
Elle | 2,30% | 2,57% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,28% | 2,03% |
Playboy | 2,17% | 2,73% |
Naj Magazyn | 2,16% | 2,30% |
Zdrowie | 2,02% | 2,59% |
Moda na Zdrowie | 2,01% | 2,78% |
Samo Zdrowie | 2,01% | 2,90% |
Uroda | 2,01% | 2,60% |
Ładny Dom | 1,96% | 3,17% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 1,95% | 2,06% |
Twoje Dziecko | 1,95% | 2,11% |
Dziecko | 1,94% | 1,98% |
Focus Historia | 1,89% | 1,74% |
Świat Motocykli | 1,87% | 1,69% |
Kwietnik | 1,85% | 2,02% |
Dobre Wnętrze | 1,85% | - |
Logo | 1,85% | 2,25% |
PC World | 1,83% | - |
TopGear | 1,83% | 1,60% |
Charaktery | 1,83% | 1,55% |
Men's Health | 1,79% | 1,63% |
Kuchnia | 1,78% | - |
Twój Maluszek | 1,75% | - |
Auto Świat Poradnik | 1,74% | 1,90% |
Magazyn Futbol | 1,63% | 1,97% |
National. Geographic. Traveler | 1,62% | 1,56% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,62% | 1,92% |
Chip | 1,60% | 1,73% |
Film | 1,59% | 1,71% |
Dziewczyna | 1,50% | 1,97% |
Przepis na Zdrowie | 1,49% | - |
Burda | 1,43% | 1,58% |
Wróżka | 1,42% | 1,56% |
Bravo Girl | 1,40% | - |
Popcorn | 1,40% | 1,60% |
Forbes | 1,32% | 1,41% |
Przepis na Ogród | 1,32% | 1,00% |
Vita | 1,25% | 1,78% |
M jak Mama | 1,25% | 1,37% |
InStyle | 1,24% | 1,13% |
Majster | 1,15% | 1,44% |
Na ścieżkach życia | 1,14% | 1,12% |
Twist | 0,98% | 1,12% |
Sól i Pieprz | 0,96% | 1,01% |
Zbuduj Dom | 0,95% | 1,11% |
Reader's Digest | 0,94% | 1,27% |
Gotuj Krok po Kroku | 0,92% | - |
Weranda | 0,90% | 0,67% |
21. wiek | 0,88% | 0,99% |
Voyage | 0,78% | 0,81% |
Podróże | 0,75% | 0,69% |
Sukces | 0,70% | 0,78% |
Hot Moda & Shopping | 0,65% | 0,74% |
Shape | 0,64% | 0,86% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,53% | 0,53% |
Fun Club | 0,51% | 0,47% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,50% | 0,46% |
Architektura-Murator | 0,47% | 0,47% |
Żagle | 0,42% | 0,38% |
Maxim Polska | 0,41% | - |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. W analizowanym okresie sięgało po niego 2,49 proc. pytanych, czyli o 0,63 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn “Mój Piękny Dom” (2,22 proc., spadek o 0,44 pkt. proc.).
Wirtualnemedia.pl | Listopad 2011 - kwiecień 2012 | Listopad 2010 - kwiecień 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,49% | 3,12% |
Mój Piękny Dom | 2,22% | 2,66% |
Auto Świat 4x4 | 1,94% | 2,01% |
Komputer Świat Gry | 1,63% | 1,91% |
Komputer Świat Ekspert | 1,27% | 1,52% |
Rodzice | 1,25% | 1,62% |
Play | 0,67% | - |
Elle Decoration | 0,66% | 0,71% |
Weranda Country | 0,34% | 0,40% |
Style i Charaktery | 0,30% | 0,57% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,24% | 0,22% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 325 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Kobiece tytuły najchętniej czytane, bez wzrostów w czołówce
odpowiedż brzmi: Znaja tytuł, lub jeden numer czyta całe miasto.